![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Jag har funderat lite kring detta med den tyska tunnelbanan. Det finns redan en rule som gör allt jag vill, (ändrar destinationsskylt och sköter utrop).
Jag har bytt utropen och skyltarna till svenska genom att lura tåget att tro att det är originalutropen och originalskyltar. Jag har helt enkelt spelat in nya utrop och gjort nya skyltar och bytt ut de tyska mot svenska. Fungerar bra. Nu säger utropet ”Tåget går till kungsträdgården” och det står Kungsträdgården på tåget. Problemet är att jag är begränsad till 10 slutstationer, fler destinationerna finns i rulen men det är bara 10 som har utrop (tåget går till osv.) Någon som har någon idé om det går att skapa fler destinationer med utrop? De utrop jag har är dessutom kopplade till de tyska stationerna vilket gör att jag bara kan ha stationer som ligger under mark som slutstationer. I Stockholm är det flera slutstationer som ligger ovan mark, lösning? I Stockholm finns det destinationer 13 st om jag räknar rätt? (I normaltrafik) Tub 1: 6 destinationer, 2 under jord och 4 över Tub 2: 4 destinationer, 1 under jord och 3 över Tub 3: 3 destinationer, 3 under jord Stämmer detta? Jag funderar fortfarande hur jag ska lösa utropen innan en station. Skulle det fungera att lägga till samma rader i configen för de tyska vagnarna som finns till C 20? Då tänker jag på att C 20 gör utrop innan den ankommer en station som har passagerarstöd och som är döpt rätt. Min C 20 utropar däremot bara stationsnamn, alltså inget pling innan och inget sägs om några byten. Detta är självklart ett önskemål att ha med om det går. Jag har ju alla utropen så det är inget problem för mig att kombinera ihop egna, bara jag får hjälp med hur jag ska få in dom i spelet. Sen kan jag behöva lite hjälp med vad som sägs på varje station, finns utropen att få tag på i textform eller motsv. //Henke |
![]() |
![]() |