![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#8 |
STW-member
|
![]()
Antagligen försöker du/ni starta Paintshed direkt från bin foldern med TPS2006.exe och det fungerar inget vidare, eller snarare inte alls. Öppna CMP och klicka på tabben Paintshed Templates uppe till höger. Där finns ett antal templates. Klicka på en template och titta på asset details till vänster. Där finns information om vilken template det är.
Välj sedan vilken template du/ni vill måla genom att vänsterklicka på den och därefter högerklicka och välj edit. Vänsterklicka på new Paintshed asset. Jag har själv aldrig använt Paintshed men jag har läst mycket om det. Det jag skrivit ovan är taget ur minnet men jag är rätt säker på att du/ni i alla fall kommer igång med Paintshed om ni följer instruktionen.