![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Hej där. ![]() Hela banan Borlänge - Mora utrustades med trästolpar vid elektrifieringen i slutet av 70-talet, men enstaka stolpar har blivit utbytta till metallstolpar under årens lopp. Tyvärr så har jag inget bra tips om var du kan hitta några trästolpar till TRS. Har själv letat efter sådana. Tomas var på väg att bygga sådana till sitt luftledningspaket, men det blev nog aldrig av tror jag. Lycka till med det fortsatta bygget. ![]() mvh .... Mats
![]() Senast redigerad av MatsH den 2009-06-16 klockan 22:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Nåja, om det inte finns något passande får det väl duga med vanliga. Men det hade varit kul, eftersom dessa trästolpar utmärker Siljansbanan. Men om jag hittar något passande eller svenska trästolpar någon gång byggs kanske det kan komma i en framtida patch av rutten.
![]()
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Du skulle ju kunna använda "catanary single RO" som finns i spelet.
Dom är ljusare än dom impregnerade som sitter på banan, men det ser väl bättre ut än metallstolpar iallafall.
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Tack för tippset, de funkar ju perfekt!
![]() ![]()