![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Jag vill bara tala om att jag har lyckats få Regina att köra med stängda dörrar även när man använder den tillsammans med AI-driver. Naturligtvis kan man fortfarande öppna och stänga dörrarna automatiskt/manuellt via min DC.
Det har krävt mycket forskningsarbete om hur allt hänger ihop, men nu uppför sig Regina som hon ska, med passagerarstöd och allt. Detta har blivit möjligt då Regina INTE utnyttjar den inbyggda strömavtagarfunktionen längre. Förutom en modifikation i min DC har jag modifierat config-filerna för Regina, så att den följer nuvarande praxis när det gäller öppningsbara dörrar. Det enda som jag inte kan göra något åt är att dörrarna öppnas på båda sidorna. För det krävs separata animationsfiler för vänster respektive höger sida. DC har fortfarande en 'Regina-mode', pga. detta. OBS! Fungerar både i TRS-04 och TRS-06. Jag kan inte ladda upp denna version ännu då jag inte vet hur det ligger till med rättigheterna för Regina, men jag hoppas att jag inte skall stöta på några hinder så att ni kan få ta del av detta.
![]() |
#2 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Ladda upp bara! Roligare att folk kan få ta del av det fina arbete du lagt ner!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag har packat om <kuid:30387:42> och <kuid:30387:43> och dessa innehåller numera själva dörraimationen också i en undermapp. Alltså behövs inte längre <kuid:30387:57001> och <kuid:30387:57002>, men det gör inget att de finns kvar på hårddisken. Kuid <kuid:30387:50031>, <kuid:30387:50032> och <kuid:30387:51009> är oförädrade och används fortfarande. EDIT: Jag laddar upp Dma och Dmb med nytt namn och ny KUID så kan man ha båda varianterna installerade.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2006-09-04 klockan 14:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Låter bra!
![]() Det verkar som om du har full koll på det där med script. ![]() Det verkar roligt, men tyvärr har jag inte lyckats sätta mig in i hur det fungerar. Tur att det finns dom som redan kan. ![]() Bra jobbat! mvh .... Mats
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Hej, svenolov, jag heter Justus Hörberg, född på Kungsholmen i stockholm och har flyttat till Gamla Stan. Jag håller just nu på att köra Regina. Men jag behöver hjälp med dörrarna. Vill du vara snäll och ge mig en tutorial om hur man öppnar och stänger dörrarna? Även om det var så länge sen. Du behöver inte berätta om du inte vill men det skulle kännas bra om du hjälpte mig. Annars kan jag ju köra Regina med Stängda dörrar även vid en station.
![]() _______ Med vänliga hälsningar, Justus Hörberg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Du trycker bara på "1" så öppnas dörrarna.
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
En fråga bara, finns denna "stänga dörrar-uppdatering" tillgänglig?
![]()
![]() |
#8 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Tror att det bara är "Regina dmA/dmB" som har den funktionen.
![]() |
#9 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...%F6rrar+regina |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Men de övriga Reginor som finns kan man det på... Du har kanske just den versionen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Medlem
|
![]() Citat:
MSL Door Control finns att ladda hem här: http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...highlight=door
![]() |