![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2008
|
![]()
Hej!
Tankade ner Dalabanan, men stöter på ett problem... till att börja med så lyckades AI´n öppna dörrarna när jag lät den köra själv, men själv lyckas jag aldrig? det kanske inte går?(med den medföljande reginan) detta är dock bara ett mindre problem... Det stora är att så fort jag börjar köra tåget frammåt så kommer jag till efter ca 100 meter till en bilöverfart där "trafikljuset" till vänster är rött och det till höger är grönt, och när jag passerar(precis över ett inkommande spår) så spårar tåget ur varje gång, oavsett hastighet... väldigt irriterande, någon som kan skänka lite ljus i vad jag gör fel? Sen till det andra problemet som verkar vara övergripande på samtliga rutter jag laddar ner, att hastighetsgränserna inte ändras, även om skyltarna säger 100km/h så står det fortfarande 65 km/h som gräns... antar att jag klantar mig på något sätt;-) Sen så en sista fråga... i default sceneryerna så finns det ju en "avståndsangivelse" till nästa station så man vet hur långt man har kvar o eventuella rödljus i god tid... dessa finns inte i det jag laddar ned... Nu blev det mycket, men någon kanske kan hjälpa med något iaf?;-) Stort tack! /Niklas Senast redigerad av Nigge den 2009-08-07 klockan 15:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Det enda jag kan hjälpa dig med är tyvärr hastighetstavlorna. Det är så att inställningarna för hastighetstavlorna ligger i sessionen. Gör man en helt ny session, så måste man också göra om alla inställningar. Utgå från den medföljande sessionen när du skapar en egen.
![]()
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Jag (tror) inte att det följt med någon session, möjligt att det gjort det men att jag missat... Är det jättesvårt att skapa en egen session annars?
(om du orkar och har lust att ge lite hjälp så lägg gärna till mig på msn (nigge_e@yahoo.se) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Jag tar och bygger vidare/specificerar min fråga...
Körde lite på ostkustbanan, efter att ha "modifierat den lite... eftersom det helt plötsligt var en 60 graders uppförsbacke och sen stod lite hus mitt i banan... men iaf... precis i början så finns det en hasighetsangivelse som visar i "den lilla rutan" där det står avstånd till nästa hasighetsändring o nästa signal oså...(hoppas ni förstår) när den väl är passerad så verkar det inte finnas några fler punkter. Det gör det helt omöjligt att veta när nästa station kommer när den väl är inom synhåll och man kommer i 160 km/h så flyger man förbi stationen med någon mil innan man får stopp... Går detta att fixa på något sätt? (antar att man måste ändra sessionen, men hur gör man det?;-) ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2007
|
![]()
Ledsen att jag inte själv kunnat svara på frågor då jag varit bortrest. När du menar "den lilla rutan", menar du då den som är under "hastighetsmojängen" uppe till höger? (Bifogar inringad bild nedan)
Reginan som är utplacerad var egentligen mest tänkt som utsmyckning, då det vanligen står en där då dalatågen möts i Sala, (lämpligt placerad mitt i så passagerarna gladeligen kan välja sida). När jag kört med AI på reginan har jag mest minne av att den kör med dörrarna öppna hela tiden. För att öppna dörrarna manuellt använder du dig av knappen för strömavtagaren, intressant nog. Vet inte om detta är en ny eller gammal version av reginan, men någon som kan den mer kanske kan svara på detta bättre, om det är av intresse. När du menar bilöverfart, vilken är det i så fall? I anslutning till där Reginan står (Sala) eller någon annanstans? Vore tacksamt om du kunde bifoga en bild på vart det sker, gärna en kartbild. Har inte stött på problem med urspårning tidigare så ska såklart försöka åtgärda detta. Vad gäller hastigheterna har jag dessvärre inget bra svar på, när jag kört på banan har det dröjt ett par sekunder/meter innan tillåtna hastigheten ändras. Om det är en bugg i spelet eller något annat vette tusan. Någon annan som kan detta bättre? När du menar "default sceneryerna", är det session du tänker på? Eller är det bara jag som är förvirrad? ![]() ![]() Och tack bönan som hjälper till med svarandet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Tack för ditt svar, jag återkommer med test omedelbart så försöker jag förtydliga vad jag menar!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Sådär... om vi börjar med problemet med urspårningen så har jag bild här: (hoppas bilden syns annars hamnar den nog som nedladdningslänk)
Jag missade tyvärr att ta en kartbild, men det är när jag precis hoppat in i reginan och åkt några hundra meter rakt fram så är det en vägöverfart... jag tror dock att jag vet vad felet var... det var nog en växel som stod i fel läge... Vad gäller den lilla rutan så ser den lite annorlunda ut här... jag bifogar bild på även den,(dock saknas rutan HELT på Dalabanan så biffogar den från en annan bana(jag kör TRS 2009 det kanske är värt att notera) Den bilden återknyter till tidigare frågan om hur(om det går) man gör för att få en hint om avståndet till nästa station... Tack återigen för hjälpen! /Niklas |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
Hej alla.
Jag måste säga att jag inte har nåra stora problem att köra denna utmärkta bana. Har försökt att lösa dom,det enda problem jag har nu är när jag ska köra ett tåg till Säter via eller till trackmark så står det att no path to selected destination. Samma är det från Falun, Likaså så går det att köra från Krylbo,men då stannar det i Säter å ej kommer vidare. Kan någon vänlig skäl säga hur jag ska göra. (Jag kör 2009). M.V.Trainzhälsningar Coffiehans alias H-E Hedström |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#10 | ||
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
Citat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
Hej igen
Har nu prövat å köra manuelt mellan Blg å Sät. Hade inge problem då det spårade ej ur. Eller måste man testa varje splines eller finns det någe enklare sätt. M.V.Trainzhälsningar Coffiehans alias H-E Hedström |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2007
|
![]()
Märkligt märkligt, jag vet att den klagat vid något tillfälle när jag skulle skicka tågen till Uppsala, men inte varit med om några brutna spår längs med sträckan, åtminstone inte fram till Borlänge. Vet inte hur det är med spåren norrifrån där.
|
![]() |
![]() |