Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-08-12, 00:09   #511
Schulz
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Woohoo! Hittade plötsligt en CD full av gamla Nintendo 8-bit-spel. Gött!
Gammal 2009-08-12, 01:27   #512
Marcus Gustavsson
Tidigare v10

Reg.datum: Nov 2005
Standard

Många tycker nog inte att det är något som ska postas i positiva tråden men det gör jag..

Skolan börjar om en vecka, jag kan ärligt säga att jag längtar efter det, ser fram emot att lära mig att göra spel, ska bli riktigt kul
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-12, 19:21   #513
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
Många tycker nog inte att det är något som ska postas i positiva tråden men det gör jag..

Skolan börjar om en vecka, jag kan ärligt säga att jag längtar efter det, ser fram emot att lära mig att göra spel, ska bli riktigt kul
Får instämma, fast jag ska köra webbprogrammering för i princip hela slanten! Samt lite kurser kring objektorienterad programmering!
Gammal 2009-08-12, 19:45   #514
Affe
Tidigare TriQz

Reg.datum: Nov 2006
Standard :)

Något annat som är positivt, jag tycker att Västtrafik är bättre än SL.
>

Affe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-12, 23:57   #515
Eric B
Tidigare ssg

Reg.datum: Apr 2004
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

Fan blir nyfiken nu. Kan det vara så att Stockholm stad, efter att ha fått synpunkter på trafiksäkerheten på länsväg 226 Huddingevägen inom stockholm stad, faktiskt lyssnar på mig? Bakgrunden är att jag klagat på bristen av mittbarriär på en kort sträcka inom sthlms kommun där jag bor. Den enda sträckan av denna 4 fältsväg som saknar mittbarriär. Just här har vägen dessutom snarlik motorvägsstandard. Mitträcke där känns som obligatoriskt. Vintertid sladdar ofta bilar över mot mötande körbana och det är ett under att inga fler dödsolyckor sker än vad som skett hittills. Blev därför förvånad när det just nu pågår dikesarbeten, dvs man verkar rensa mittremsan från buskage och annat för att kunna montera något, kanske ett mitträcke? Skulle det sedan stå ett mitträcke här om några månader, då blir jag mycket nöjd och stolt över att mitt engagemang i frågan faktiskt tagits på allvar. Men än ska det inte tjoas, vi får se vad som väntar men man kan ju alltid hoppas.

Senast redigerad av Eric B den 2009-08-13 klockan 01:29.
Eric B besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-13, 01:22   #516
Antepante
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Skicka ett meddelande via MSN till Antepante Skicka ett meddelande via Skype™ till Antepante
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Eric B Visa inlägg
Fan blir nyfiken nu. Kan det vara så att Stockholm stad, efter att ha fått synpunkter på trafiksäkerheten på länsväg 226 Huddingevägen inom stockholm stad, faktiskt lyssnar på mig? Bakgrunden är att jag klagat på bristen av mittbarriär på en kort sträcka inom sthlms kommun där jag bor. Den enda sträckan av denna 4 fältsväg som saknar mittbarriär. Just här har vägen dessutom snarlik motorvägsstandard. Mitträcke där känns som obligatoriskt. Vintertid sladdar ofta bilar över mot mötande körbana och det är ett under att inga fler dödsolyckor sker än vad som skett hittills. Blev därför förvånad när det just nu pågår dikesarbeten, dvs man verkar rensa mittremsan från buskage och annat för att kunna montera något, kanske ett mitträcke? Skulle det sedan stå ett mitträcke här om några månader, då blir jag mycket nöjd och stolt över att mitt engagemang i frågan faktiskt tas på allvar. Men än ska det inte tjoas, vi får se vad som väntar men man kan ju alltid hoppas.
Ser fram imot en uppföljning
Gammal 2009-08-13, 10:59   #517
Dson
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Eric: Faktiskt mycket möjligt. Ibland kan man påverka långt mycket mer än vad man faktiskt trodde var möjligt! BRA att du engagerade dig i frågan och gjorde något, det visar på att du faktiskt vill få en förändring och gör något för det!

Ont: Jag flyttstädar mitt rum här, underbart! Fick lämna jobbet igår, men det var i överrenskommelse med chefen så jag är inte bitter för det, och nu flyttar jag hem till Åre igen om några timmar, woo!
Gammal 2009-08-13, 11:52   #518
simhag8
Medlem

Reg.datum: Nov 2008
Skicka ett meddelande via MSN till simhag8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson Visa inlägg
Eric: Faktiskt mycket möjligt. Ibland kan man påverka långt mycket mer än vad man faktiskt trodde var möjligt! BRA att du engagerade dig i frågan och gjorde något, det visar på att du faktiskt vill få en förändring och gör något för det!

Ont: Jag flyttstädar mitt rum här, underbart! Fick lämna jobbet igår, men det var i överrenskommelse med chefen så jag är inte bitter för det, och nu flyttar jag hem till Åre igen om några timmar, woo!
Vad kul att det ordna sig, var det i gävle du var innan?
Gammal 2009-08-13, 12:12   #519
Sparkfot
Medlem

Reg.datum: Sep 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av simhag8 Visa inlägg
Han var i Sandviken.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-13, 12:30   #520
Schulz
Medlem

Standard

Citat:

"flyttar hem till Åre igen" : Det låter som om du skall ha semester igen.
Gammal 2009-08-13, 15:09   #521
Jared
Tidigare Ugglan_1

Reg.datum: Jun 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Jared
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Eric B Visa inlägg
Fan blir nyfiken nu. Kan det vara så att Stockholm stad, efter att ha fått synpunkter på trafiksäkerheten på länsväg 226 Huddingevägen inom stockholm stad, faktiskt lyssnar på mig? Bakgrunden är att jag klagat på bristen av mittbarriär på en kort sträcka inom sthlms kommun där jag bor. Den enda sträckan av denna 4 fältsväg som saknar mittbarriär. Just här har vägen dessutom snarlik motorvägsstandard. Mitträcke där känns som obligatoriskt. Vintertid sladdar ofta bilar över mot mötande körbana och det är ett under att inga fler dödsolyckor sker än vad som skett hittills. Blev därför förvånad när det just nu pågår dikesarbeten, dvs man verkar rensa mittremsan från buskage och annat för att kunna montera något, kanske ett mitträcke? Skulle det sedan stå ett mitträcke här om några månader, då blir jag mycket nöjd och stolt över att mitt engagemang i frågan faktiskt tagits på allvar. Men än ska det inte tjoas, vi får se vad som väntar men man kan ju alltid hoppas.

Det kanske har lärt sig en läxa på samma väg dock en bit bort, syftar på olyckan som skedde mellan Tullinge och Tumba för något år sedan där en en 15 årig flicka vart ihjälkörd vid ett obevakat övergångsställe på sin väg mot skolan. Hennes fräldrar hade varit oerhört på kommunen om att de skulle sätta upp trafiksignaler men detta gjordes inte förräns deras egna dotter vart ihjälkörd.
Gammal 2009-08-13, 23:42   #522
Dson
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av simhag8 Visa inlägg
Bodde i Sandviken fram till 2007, och den här sommaren har jag bott i Sandviken också, då jag jobbat i Gävle. Men när jag nu slutade så valde jag att flytta upp till Åre igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz Visa inlägg
"flyttar hem till Åre igen" : Det låter som om du skall ha semester igen.
Haha! Ja, jag förstår lite det. Men visst är det så, man har en lång semester hela tiden här uppe... Om några veckor kommer snön på bergstopparna igen, yippie!
Gammal 2009-08-14, 21:10   #523
simonbertilsson
Hyttåksfettischist

Reg.datum: May 2005
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Jag har legat stadigt på ca genomsnittligt 52 tim i veckan, sedan jag kom tillbaks från semestern. Det blir pengar av det här!

Dson: SNÖ?

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-14, 23:36   #524
Dson
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av simonbertilsson Visa inlägg
Jag har legat stadigt på ca genomsnittligt 52 tim i veckan, sedan jag kom tillbaks från semestern. Det blir pengar av det här!

Dson: SNÖ?
Tusan vad häärligt!

Snö, ja Inte i dalen. Men på bergstopparna brukar den första snön falla i slutet av augusti
Gammal 2009-08-15, 02:22   #525
Schulz
Medlem

Standard

Citat:
Bodde i Sandviken fram till 2007, och den här sommaren har jag bott i Sandviken också, då jag jobbat i Gävle. Men när jag nu slutade så valde jag att flytta upp till Åre igen.

Haha! Ja, jag förstår lite det. Men visst är det så, man har en lång semester hela tiden här uppe... Om några veckor kommer snön på bergstopparna igen, yippie!
Bara för dig att vandra upp på skutan och ta dig ett rekordtidigt premiäråk då!

Eller ta lastbilen och utnyttja dess krafter.

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:29.