![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2004
|
![]() Citat:
Dvärgsignalerna kommer sannolikt ha ännu fler monteringsvarianter, förutom de som huvudsignalerna har tillkommer montering med huvudsignal samt ett eller två alternativ till plattform/tak. Jag tänker inte svara på när jag tänker släppa dem, men det går framåt bra just nu; de senaste två dagarna har jag hunit med både 4- och 5-skenssignaler i tre varianter vardera plus mindre ändringar i script. Nu när jag fått koll på allt går det förhoppningsvis ännu snabbare. Jag har i stort sett allt jag behöver utom bilder på skärmar för fristående försignaler, om någon sitter inne med bra bilder som skulle kunna användas som textur (både fram & bak) bidra gärna, då jag inte har några i närheten.
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Skulle vara kul om du också gjorde en sådan signal (se bilden!) den är ungefär som en vanlig som sätts vid järnvägskorsningar, men den har ingen "V skylt" utan istället en vit tavla med namn på! Lyser i rött när stationsövergången är öppen och i vitt när den är stängd! Bara ett tips!
![]() Ursäkta bildkvalitén! Senast redigerad av Joel den 2009-08-16 klockan 23:53. Anledning: Inlägget stred mot upphovsrättslagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Det är väl en stopplykta för att skapa en skyddssträcka på mötesstationer, finns det stöd i scriptet så varför inte, men jag behöver nog bra bilder. Ska se vad jag kan göra.
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
En stopplykta beställd.
Som sagt för att skapa en skyddssträcka mellan sig och signalen bakom som har en växel precis bakom. (VÄL!?) (Dålig bildkvalité jag vet, men man kan i alla fall se vad det föreställer! ![]()
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
... Och så avslutar vi med en sista stor bild för dagen på alla färdiga signaler
![]() Nu återstår dvärgar, försignaler (behöver fortfarande bilder!) och repetersignaler
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Bra Jobbat!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tidigare Metal_henke
Reg.datum: Feb 2006
|
![]()
Återigen riktigt läckert!
![]()
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Ser görsnyggt ut!
Det enda jag kan anmärka på är att jag tycker att coronorna (ljusmesherna) är lite för stora. Tror att det går att ändra i configen sedan. Kommer att bli kanon det här! Föresten, kommer stolpar/fastsättningsanordningar att ändras via setmeshvisible dvs via frågeteckenknappen som på Tomas luftledningspacket eller kommer alla att vara egna objekt?
![]() |
#10 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Frågan blir då om det finns någon tutorial eller liknande eller om någon känner för att hjälpa till, för det krävs väl ett skript? Coronorna kan mann lätt ändra, men jag tycker inte de ser så stora ut i spelet, ska kolla upp det sen.
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2008
|
![]()
snyggt jobb!!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Nu har det på grund av skola, skola och skola inte hänt så mycket på ett tag, men efter att min fransklärare meddelade att vårt prov har skjutits upp slappnade jag av med att konstruera en ny försignalmodell.
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Hejsan allihopa!
Trots att min aktivitet på forumet inte varit så värst befintlig går ändå signalarbetet framåt. Nyligen införskaffade jag också ett bildredigeringsprogram vilket lett till minskat polygonantal och mindre filer. Bifogar en bild på de mer moderna signaleringredskapen. Förutom att coronorna måste justeras något och några scriptändringar fungerar de nu även i TS2010. Just nu håller jag på att ändra alla texturer och nästan helt texturera om signalerna, vilket tar lite extra tid men ger resultat. Det största problemet tycks vara att få tag i bra bilder, framsidor har jag gott om, men baksidor och monteringar ser värre ut. Om någon sitter inne med bilder som mer eller mindre visar sådant så bidra gärna!!! Jag är även öppen för förslag på andra signaltyper om någaon ha bilder på det!
![]() |
#14 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]() Citat:
I princip är väll alla de som idag finns som demosignaler interessanta med början från minst antal ljusöppningar och uppåt.
Senast redigerad av bear den 2010-03-01 klockan 21:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Försignalerna är klara sånär som på detaljer.
Huvudsignalerna och ett gäng stopplyktor ska genomgå samma ansiktslyftning som försignalerna (tog ca en dag med dem) Dvärsignalernas textur skall fixas samt monteringsmöjlighet på huvusignal, stolpe etc byggas. Repetersignaler ska byggas. Sen kan man ju tänka sig avgångssignaler och liknande om de få stöd i skriptet. Men det var en lägesrapport i alla fall.