![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2009
|
![]()
FRÅGA: jag undrar finns det något forum här som handlar om modelljärnväg?
![]()
![]() |
#47 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]() Citat:
Och gällande GBG City blev jag klar med banvallen mellan SKF och Aprilgatan(Varmfrontsgatan), igår eftermiddag. Så från Kortedala till Bergsjön (mest tunnlar) e kvar och sträckan Härlanda-Östra Sjukhuset.
![]() |
![]() |
#48 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Lite udda i Särö, men GSJ hade ju samtrafik med spårvägen. Nå, detta är en polsk spårvagn. Du går in på www.ptram.eu, väljer engelska en bit ner på sidan. Sedan måste du registrera dig (Register i menyn till vänster), du får ett mejl direkt. Du loggar in - går till downloads - other trams. Leta efter en grön vagn som heter Ringhoffer. Ladda hem - installera. Öppna och ersätt rbody\r_main.tga med den i zip-filen och rbody\left_door\drzwi.tga samt rbody\right_door\drzwi.tga med den i zip-filen.
Vi ses på Ringlinjen!
![]() |
#49 |
Veteran
|
![]()
Om du lyckats med Ringhoffar kan du ladda ned 102na 1Krak och 102na 2Krak så får du en ledad vagn. Vill du ha Göteborgsvapnet så är det två filer, herb.tga och herb_a.bmp som skall ersättas med dom i zip-filen i 102na_body.
Lycka till!
![]() |
#50 |
Veteran
|
![]()
Hittade en tredje vagn påwww.ptram.eu. Det är några filer att "hälla" ner i n_body\ för att "götebogisera" den. Vagnen heter Tramwaj N zmodern.
![]() |
#51 |
Medlem
|
![]()
Shit snyggt Lan men de e väl färdiga vagnar som kan läggas in till Trainz 2006?
Fast först måste man väl göra om filen till CDP och inte zip vet någon hur man fixar de, jag har programet winrar ialla fall. Ps: e du (lan) med i ringlinjen?? jag tänkte bli medlem där till nu till hösten)
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2009-09-05 klockan 10:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Veteran
|
![]() Citat:
PS. Nej jag är inte medlem i Ringlinjen, men uppskattar deras insats för att bevara gamla spårvagnar.
![]() |
![]() |
#53 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]() . 1:Installera (om du/ni inte redan har gjort det)) vagnarna. 2:Högerklicka och välj "edit in explorer" i CMP eller "clone" först om ni vill ha kvar orginalet. 3:Leta reda på filerna med samma namn som Ian's filer. 4:Zipa upp filerna som Ian skickat, klistra in och låt filerna skriva över/ersätta dom befintliga filerna. 5:Byt namn på den vagn som ni ev. har clonat, "usernamn". 6:Edit-commit. 7:Tuta å kör.
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2009-09-05 klockan 11:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Medlem
|
![]()
Detta kan verka segt men som jag sa lite tidigare jag vet typ ingetom sånt men lite allafall. Ekan du sa att jag skulle installera in den filen i CMP, men hur ska jag göra de, om CMP bara kan installera in CDP filer men den filen är en Zip-fil/Tga..???
![]() |
#55 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2009
|
![]()
finns det någon sida man kan titta på spårvagnar till tr2006?
![]() |
#56 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2007
|
![]() Citat:
Du ska alltså inte öppna zipfilen med CMP, och *.tga är ett bildformat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Medlem
|
![]()
FRÅGA:1
![]() Jag vet tyvärr inte hur man gör i själva winzip-programet alltså, ja e ingen höjdare på sånt..... FRÅGA 2: Jag har lärt mig mkt här på forumet av ER som e Proffs på sånt men jag tänkte så snart ja e klar med GBG City ladda upp den kan man göra så att dom "separata" delarna kommer med som att du behöver material från banan Amsterdam Tramday , Stockhol subway..(från CMP)osv... går de att göra så allt material installeras in Automatiskt så de hjälper lite för dom som tar ned GBG C.? tack så länge.......... ![]()
![]() |
#58 | |
Medlem
|
![]() Citat:
// Tack.. vi skulle behöver de till Projekt GBG !
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2009-11-06 klockan 19:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
och ledningar "tram trolly line 1" & stolpar "tram pylon central" finns här http://www.trainzpedro.cz/ under Download/Tramvaje.
![]() |