![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej!!
Jag läste repaintguiden på BB och ville testa att måla om Acela HHP. Så jag öppnar ace. filen i Tga och för över den till mitt ritprogram och börjar måla. Men när jag är klar så går det inte att föra över den till Tga igen. Jag sparar repainten och byter till Tga, men då är allt vitt och programmet har hängt sig... Varför då? Gör jag något fel???? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej
![]() Har samma problem med vit bild. Har försökt att få ordning på TgaTool2, frågat i ett par forum, men ingen svarar på frågan. Jag hart gett upp och accepterar att det blir så. ![]() En omstart av TgaTool2 är det enda som hjälper, sedan hänger det sej inte mer, bara första gången varje gång man exporterar tillbaka bilden, trist!!
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Hadde samme problem med at programmet hengte seg, løsningen på dette var å lagre filen fra tgatools, deretter lukke bilde programmet før man gikk tilbake til tgatools.
![]() |
#4 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() ![]()
![]() |
#7 | |
Veteran
|
![]()
Mycket "enkelt" förklarat så händer följande för mej.
Ponera att jag har en ace-fil som jag vill måla på... Då dubbelklickar jag på ace-filen och den öppnas i TgaTool2 Så klickar jag på "send main image to editor". ( i mitt fall Photoshop ) När ja målat färdigt så sparar jag i Photoshop... När jag sedan ser TgaTool2-fönstret, så blir det vitt !!! Då stänger jag TgaTool2 och öppnar det igen på samma vis (dubbelklickar jag på ace-filen) den finns ju redan då färdig i Photoshop. jag får kopiera över den färdiga bilden till den nya som kom upp i Photoshop. När jag sedan "reload data" bilden ,så funkar TgaTool2 ! Låter nog rätt krångligt, men du undrade ju.... ![]() Lite märkligt men så har jag haft det i över ett år nu, det har blivit en vana att starta om TgaTool2 ![]() Citat:
Stänger du ritprogrammet(typ Photoshop)?, de ska inte behövas... Nä nu blir de bara snurrigt, alla får göra som dom vill, huvesaken att man får till att måla... Skall se om jag kanske får ett svar här i detta forum ![]() Ganska retfullt och tar ju lite extra tid allt pulande, men kanske kan ja få till de som de va förr, då har det aldrig blivit vit bild..... ![]()
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2009-09-22 klockan 23:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Jag använder Photoshop när jag målar om. Det går inte riktigt bra att föra ace-filen direkt till Photoshop från TGATool2, jag öppnar ace-fil och sparar som till Tga-fil och sen för jag till photoshop och redigerar. När jag har målat klart, sparar jag i photoshop och sen målar jag igen med liten prick i samma färg och sen klickar jag "återgå till TGATool" under Arkiv. Sen måste jag stänga av photoshop för att se ommålad bild i TGATool2 och sparar till ACE och TGA. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Veteran
|
![]() Citat:
!!! Hej ![]() du verkar ju nästan ha det ännu jobbigare än ja har de... ![]()
![]() |