![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#3 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
Döpt om Untitled.tga till scania.tga och maskat fönsterutorna och sparat. Målat allt omaskat helvitt, inverterat masken och fyllt fönsterrutorna med en tvåfärgsfyllning från ljusgrått överst till mörkgrått nederst och konverterat till Grayscale 8 bit och sedan sparat som scania.bmp. 2. Editerat filen untitled.texture.txt till följande innehåll: Primary=scania.tga Alpha=scania.bmp Tile=st Bilderna nedan på scania.tga och scania.bmp (Detta går säkert att göra enklare i Gimp?) Ensidiga texturer är OK på en så symetrisk modell! Du, Bear - grön på 3d-design, nä, nä du ligger minst en generation före mig i utvecklingen - jobba på med Blender och Gimp - det är framtiden - Lycka Till!!!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |