![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 60
|
![]()
Hej!
Har installerat om Trainz, men nu efter ominstallationen så har jag fått problem, så fort jag försöker ladda ned någonting ifrån content manager så får jag felmeddelande "Unable to download, server appears to be full, please try again later" Hade aldrig det här problemet innan ominstallationen och nu har det varat i 2 dagar så får känslan att något är galet... Någon som har något tips? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 175
|
![]()
Har du prövat flera gånger under dagen eller hände detta vid ett tillfälle?
Annars är det nog kort och gott som meddelandet säger, att servern är full för tillfället. Hoppas det hjälper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 60
|
![]()
Det var min tanke också, men har testat ca 10 ggr idag och lika många gånger igår... samma resultat oavsett tidpunkt, så börjar misstänka att något är fel...
Fungerar det för er andra? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 078
|
![]()
Har laddat ner saker utan problem, både igår och idag.
Är färgen på fältet som meddelandet står i orange, då är servern full. Då brukar man bara behöva vänta i någon minut så startar nerladdningen. Är fältet rött så är det något knas med din anslutning, eller ditt account hos auran. Har du kollat så att ditt användarnamn och lösenord inte blivit ändrat, eller att du inte har fyllt i dom vid ominstallationen?
__________________
Ekan |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 60
|
![]()
Meddelandet som kommer upp i botten av content manager är orange, men var den full så var den det hela dagen igår och hela dagen hitils idag...
Låter lite konstigt tycker jag ![]() Och lösenordet har jag inte behövt skriva in, jag har dock testat att skriva in det igen för att se om det blir nån skillnad, men tyvärr... Börjar kännas lite hopplöst. haha |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
|
![]()
Här finns kanske lösningen på ditt problem, och liknande problem.
http://forums.auran.com/trainz/showt...ht=server+full Ett utdrag ur texten... Citat:
__________________
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2009-08-28 klockan 14:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 60
|
![]()
Har "clearat" download kön och tagit nån random grej och testat... fortfarande samma resultat...
Tack för tipset dock! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 8
|
![]()
Jag har ALDRIG lyckats ladda ner någonting, har försökt i tre månader i princip dagligen, server appears to be full...
![]() Förstår vad du menar med att det börjar kännas hopplöst... /Axel |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Jeg både på Classic og TS09 har lastet ned alt flott de siste ukene. Skal sjekke nå- Yupp, "Aamli Kirche" lastes ned fint. Samme som "Aarhus H" ^^
Kan det være deres router/nett? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 12
|
![]()
Hej!
Använder du å.ä.ö. kan det bli problem. Isåfall ändra lösenord. /TT2005 |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Tierp
Inlägg: 50
|
![]()
Verkar ju inte troligt eftersom det fungerade före ominstallation men inte efter. Hade han använt å, ä och/eller ö hade det ju inte fungerat före ominstallationen.
__________________
_____ Visent. - Det är bara döda fiskar som följer med strömmen... |
![]() |
![]() |