|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
|
hel/halvljus eller vad man nu ska kalla det fungerar i TRS2009 på de viset att att man kan trycka ner shift samtidigt som L (om det nu är den tangenten som aktviterar strålkastara) så då blir det halvljus.
Det andra kanske går att lösa med samma skript som hanterar kopplet? där har man ju iaf skyltar mot slutet om de kopplas ihop.. så det kanske går att låna lite kod därifrån och göra nått vettigt? http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=22431 tänkte jag på då
__________________
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
Nu har stunden kommit för att skicka ut lokomotorn på remiss.
Feedback är mycket välkommen. Hytt och engine är plockat från den z4p som finns i downloaddelen av forumet. Har jag uppfattat det korrekt att det är okej att länka till andras komponeneter så länge man inte modifierar dessa. Om någon har en bättre lösning på belysningen än den rudimentära som nu är implementerad (default auran) så är tips välkommna. Vis av erfarenheten så lägger jag inte upp den direkt i download, det brukar alltid vara något som skall fixas. Senast redigerad av bear den 2009-11-12 klockan 21:47. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 377
|
KUID krock med SJ Lkp. Båda heter 1064.
__________________
Bengan |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
Typiskt, lyckades nog blanda bort korten när jag clonade den för att ha något att utgå ifrån. Det kommer upp en ny version så fort datorn har återhämtat sig efter krashchen den just drabbades av och lyckats köra recovery på trainz databasen.
Hur byter man föresten enklast kuid på ett object, klonar det och kastar bort orginalet? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 733
|
Vad du råkat ut för är att det står en gammal kuid i configen, och när du skickar den så tror våran CMP att det är den kuiden som står i configen som gäller och då blir det fel.
Du ändrar helt enkelt bara configen i anteckningar eller liknande och byter ut kuiden.
__________________
-k- |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 733
|
Hmm, då får du göra en ny content och klistra in filerna i den nya mappen via explorer och sedan ändra kuiden till den som det nya contentet har.
__________________
-k- |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 377
|
Citat:
Själv har jag lagt en mapp i Aurans mapp, som jag bara har döpt till importmapp. Så när jag byter kuidnr. eller uppdaterar mina prylar. Så kör jag edit in explorer och ändrar kuidnr. i configen. Kopierar eller klipper ut mappen som jag har öppnat i edit in explorer och flyttar över den i min mapp som jag har gjort i Auranmappen. Sen går jag till CMP och kör delete på objektet och sen upp till vänsterhörnet File och ner till import content och importerar mappen på nytt, sen gör jag en cdp-fil utav objektet. Ändrar jag bara kuidnr. i configen och kör commit, så får jag samma felmeddelande som du. Fungerade bra att göra så i TRS2006, men tyvärr inte i TS2009.
__________________
Bengan |
|
|
|
|