![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Mycket prydligt, utom möjligtvis texten "SJ" på vagnssidan. Denna ska vara skriven i "FuturaSJ", ett teckensnitt som finns att ladda ner här:
http://wnj.se/underleverantor/vva/te...eckensnitt.htm Nu har jag inte hållit på med sånt här ordentligt på mer än ett år, men nog verkar du ha missat en "smothing group" i hörnen på vagnen? Som det är nu är det ett tydligt "veck" mellan långsida och front, dessa borde ligga i samma grupp för att ge en fin övergång. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
Nu när en av de stora niträknarna stigit in på arenan får man skärpa sig. (På skoj, Json, du är med din skarpögdhet och stora kunskaper till ovärdelig hjälp!)
Mappat om sidor och balkar samt bytt typsnitt på SJ-loggan (Vad bra att få tillgång till riktiga typsnitt - ladda ner dom ni som bygger svenskt!). Jag låter bilderna tala:
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Hur fint som helst, längtar tills du säpper dem! Försej, hur går det med det dära scriptet som jag tipsade om? Eller har svenolov kokat ihop ett annat script? Loket som hade det där scriptet heter DB763, finns på DLS. Hursomhelst, jag är mycket stolt över alla svenska material som har kommit till trainz. Ni måtte ha blivit välsignade av gud, ni som gör så fina saker.
![]() ![]()
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
Efter ett mullvadsarbete i garage och förråd har jag äntligen hittat mina bilder på X5. de är tagna 1979? på vagnuppställningsspåren i Göteborg. Lite sent men, bättre........