![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Tror att du snart får ändra rubriken till Otråkiga bilder ...
Snyggt var ordet. ![]() mvh .... Mats
![]() |
#17 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Tack Mats
![]() Den texturbaserade växtligheten sprider ut sej i skog å mark innan gräs och undervegitation mm (objekt) kan börja växa. Som synes så blir det inte så mycket kvar av dom ursprungliga marktexturerna.
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2009
|
![]()
Otroligt snyggt Ekan.
![]()
![]() |
#19 |
Medlem
|
![]()
Oj! Även utan all vegetation ser det enormt snyggt ut! Måste flyta mycket bättre utan all vegetation också..?
![]()
![]() |
#20 |
Veteran
|
![]()
Tackar
![]() Det kan ju vara lite trixit att få allting att se så levande ut som möjligt, utan att behöva tokdränka hela baseboards med objekt. Allra hellst om det är stora, öppna ytor, där brukar jag göra så mycket som möjligt med texturerna först, som man sen bara behöver strö ut gräs å buskar mm på strategiska platser. Det svåraste, och som tar längst tid, är att hitta alla texturer och objekt som ska passa ihop, helst ska dom flyta in i lite i varandra. Håller på att "så" dom flesta grönsakerna nu, och då ser det ut som på dom här bilderna.
![]() |
#21 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Det känns som ett riktigt fint erkännande att få se sina objekt på dina bilder Ekan. Sedan ser jag att du har fixat texturerna på Volvon. Får man hoppas att du delar med dig av dem framöver?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Tack vare era leveranser, så blir det hela tiden bara roligare och roligare att bygga och köra i Trainz. Har några mer eller mindre färdiga texturer på G till dina lastbilar, men sen kom ju Volvon också, så den har jag också börjat pillat lite på. Tänkte försöka att göra klart ett gäng innan man lägger upp dom. En liten parantes: Farsan körde lastbil när jag var lillgrabb, så gammla Volvo och Scanior är man mer eller mindre uppvuxen i (lärde mej att köra lastbil innan man kunde köra moppe faktiskt ![]() Och man har ju en hel del minnen och uppslag på gammla lastbilsmålningar som man kan (och även har påbörjat) överföra på dina objekt.
![]() |
![]() |
#23 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Du har verkligen känsla för landskap och att få det att se levande ut. Jag kan lyckas med att få det att se ut som dina första bilder, själva grunden med spåret och höjdskillnader osv, men att sedan få till resten, det går ut pipan. All heder åt dig ekankal.
![]() ![]()
![]() |
#24 |
Veteran
|
![]()
Tackar å bugar, Rojje
![]() Då har väl infarten från "sjösidan", som avslutas med ett ca. 2 km långt motlut (syns väl på första bilden), också blivit så gott som klar. Här är några bilder från den, som kanske ser lite intressantare ut än dom första bilderna. Sammhällets infrastruktur med bank, post, apotek, försäkringskassa, några mindre industrier/företag mm mm är också nästan klart. Håller på att leta efter lämpliga bosättningar till innevånarna som ska bo och verka här (och hejja på fotbollslaget, inte att förglömma, och som vid ev segrar på hemmaplan, sen ska invardera Travrestaurangen och fira det ordentligt, vad nu det kan innebära ![]() ![]() ![]() Blir väl bilder från det nästa gång (men inte från festen, där råder strikt fotoförbud, f.ö det ända som är förbjudet på den ![]() ![]()
![]() |
#25 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej Ekan!
Jag vill bara fråga om det är JVC grass du använder dig av? I så fall har du tips om vilka nummer, därför att jag har mängder av JVC grass. Är det liksom några favoriter du kör med? Likaså träden. Finns de i grupper eller lägger du ut dem en och en och i så fall från vilken sajt (site) kommer de? Hälsningar
![]() |
#26 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Ekankal, du är verkligen talangfull och det är faktiskt riktigt kul att se ditt verk. Du vill inte visa och berätta hur du gör i absoluta början. Hur går det till från ett grått platt rutnät till det ser ut som bilderna i post ett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Jag använder en del grönsaker från JVC, finns egentligen lite för mycket att välja på, men bl.a 400-seriens höga gräs till större öppna ytor mm, + (S11)-seriens korta gräs där man vill ha ett finare, tätare, typ som gräsmattor. I övrigt kör jag mest med Greenerys gräs http://www.greenery.name/mstsg/mstsgd.htm?trainz,1. Använder även träd därifrån + Putanens sv träd och lite blandat från JVC. Sen finns det även en uppsjö av fina grönsaker + mycket annat skoj, om man orkar leta runt, på div. ryska sidor. Här är en bra sida http://denlog.ucoz.ru Själv var jag på vippen att gå tillbaka från TS2009 till TRS2006, för det kändes som att ta ett steg (eller flera) tillbaka i simulatorn, att bygga och köra i någonting som mest liknade ett SuperMario-landskap, för kruxet med allt grönt i TS2009 har ju varit (enligt mej) att det har sett ut som någonting som lekskolan har kletat ihop, med gröna klumpar och div. annat onaturligt, gämfört med med hur det ser ut i tidigare ver. av Trainz. Men det, bland mycket annat, har blivit åtgärdat i.o.m updat. till build 40702. CGD: Ska se om det dyker upp något roligt uppslag, som kan vara värt att visa bilder på.
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2008
|
![]()
Var hittar jag JVC gräs?
|
![]() |
![]() |
![]() |