![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Kul att den äntligen blir byggd!
Men, jag vill anmärka på att du har en del smoothnings errors i meshen. Markera alla "platta" polygoner (polygoner som inte är i avrundade kanter och hörn), t.ex sidorna på hytten, och välj set solid under Editning (F9). Ser mycket bättre ut då på plana ytor.
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
en snabb fråga, ska du animera det motorluckorna på utsidan av huven eller ska du måla dit dom ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag vet att hanräckena ser fel ut, men jag har inte brutit speglingen ännu så ännu ser båda sidorna lika ut. Men snart tror jag att allt symetriskt skall vara på plats så det bara är att bryta speglingen, sammanfoga allt, städa upp överblivna edges och fixa de sista detaljerna... Jag vet inte riktigt hur mycket jag skall göra i 3d, lyktsargar och sådant får vi nog lösa i texturen. Egenligen borde man väll sätta sig in i normalmapps, men det känns lite mycket just nu. Korvtiger, ser det bättre ut med mjukheten nu? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
ser bra ut, fast själva lampmodulen ser väldigt stor ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
För övrigt så finns det också lok strålkatarna inbyggda i nederkant på huven, under kylaren. Dvs utan separata ljusmoduler. T21 verkar gå att bygga hur som helst och det blir ändå rätt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Ser det här rimligare ut?
Nu har jag försökt att ta måtten från den andra ritningen i stället, och höftat lite nedåt. De skall ju vara skapligt rejäla om man ittar på foton tillexempel: http://nitton.fotopic.net/p51750321.html Ulf L Eriksson har för övrigt en mycket nyttig samlig med gammla järnvägsbilder. |
![]() |
![]() |