![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#136 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Det är konstaterat att det är så som Mazz beskriver detta. Sätter man V-försignalen galet så får man be till högre makter att man inte får ett felmeddelande från en viss Bill.... ![]() MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#137 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Mazz, do you continue to make those signals?
It has been over 1 year since your last post in this thread. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() ![]() Lodd vore fina fisken sa Måns ![]()
![]() |
#139 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Ursäkta mig att jag tar upp gammal tråd. Eftersom jag håller på med placeringar av signaler till min rutt, så har jag upptäckt att signalerna HVD4 infart K70 och HVD5 infart K70 fungerar inte. De lyser bara rött hela tiden. ![]() Istället tog jag HVD3 infart K70 som fungerar normalt.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2009-12-03 klockan 16:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
![]() Ska försöka damma av minnet, det va ett tag sen jag jobbade med dessa signaler... fråga 1, det finns ju samma signal, men monterade stolpe eller gantry eller brygga. Har du provat nån annan variant än den du satt? fråga 2, har du provat med samma signaler, men K40 istället? det enda som skiljer är ju fart-restriktionen. Nån annan som haft bekymmer med dessa signaler? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#141 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Svar på fråga 2. K40 fungerar som ska. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Citat:
I ditt första inlägg sa du att signalen visade rött hela tiden, men i andra så ger den gult i körmonitorn, men ger fel fartbesked, 40 istället för 70. Kan du förtydliga lite, tror du? Jag studerade konfig och scriptfilerna och jag kan inte direkt se nått fel relaterat till K70-signalerna, men om jag får lite tydligare felbeskrivning så får jag dyka djupare och friska upp minnet. Tänk även på att sth 70 in på sidotågväg försvann för ganska länge sedan (när ATC infördes?)... Optisk signalering har ju bara sth 40 idag till sidotågväg, andra sth får man i ATC. Senast redigerad av Mazz den 2009-12-03 klockan 19:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Kan det vara det här Totte menar? Infarts-/försignalen visar två gröna. Kör 40 i körmonitorn. Men som nedre bilden från RE visar av samma signal är det en K70. /Micke |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Det visade rött även i körmonitorn, glömde jag skriva upp från början. Jag kan inte visa bild, för jag har justerat och bytt ut signalerna och det funkar nu. Använder HVD3 infart K70 på vissa ställe.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2009-12-03 klockan 21:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Hedersmedlem
|
![]()
Okey,
tack Micke o Totte, jag ska kolla om jag gjort nån tankevurpa med dessa eller några av K70-signalerna, Mickes bild är intressant. Alla K70 är ju kopior av K40-släktingarna så det finns anledning att kolla om det är nån logikvurpa nånstans. återkommer! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Medlem
|
![]() Citat:
/Magnus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Medlem
|
![]() Citat:
/Micke |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Intressanta inlägg de här! Dvärgarna DV4 SHUNT block och DV4 SHUNT, jag undrar vad de används till? Vad betyder shunt? Tacksam för svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Medlem
|
![]() Citat:
/Magnus |
|
![]() |
![]() |