Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-12-05, 14:40   #1
Tony_j
Medlem

Reg.datum: Nov 2009
Standard Spårvagnar göteborg. Flyttad från Downloads.

Hej. har laddat ner spårvagnarna i göteborg. har en fråga. ska inte dörrarna vara på båda sidorna eller iafl på vänstra sidan? nu är dom på högra sidan och för att köra rätt måste man köra vänster trafik och det funkar ju inte när jag bygger en stad med vägar på.
Finns det andra vagnar med dörr på andra sidan?
obs! Detta gäller inte dom nya vagnarna i gbg då man kan vända på mitten vagnarna.
/Tony

Senast redigerad av Tony_j den 2009-12-05 klockan 17:44.
Tony_j besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2009-12-06, 00:03   #2
flompe
Medlem

Reg.datum: Dec 2007
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tony_j Visa inlägg
Hej. har laddat ner spårvagnarna i göteborg. har en fråga. ska inte dörrarna vara på båda sidorna eller iafl på vänstra sidan? nu är dom på högra sidan och för att köra rätt måste man köra vänster trafik och det funkar ju inte när jag bygger en stad med vägar på.
Finns det andra vagnar med dörr på andra sidan?
obs! Detta gäller inte dom nya vagnarna i gbg då man kan vända på mitten vagnarna.
/Tony
Det är högertrafik i Sverige som du själv skriver. Det gör att spårvagnarna går på höger sida de med. Och därmed är dörrarna också på höger sidan. Dvs precis som på en buss. I Göteborg har alla spårvagnar dörrarna på höger sida.
flompe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-12-06, 23:33   #3
GBGtram
Medlem

Reg.datum: Jun 2009
Standard

Stämmer!
Vagnarna idag e ju i högertrafik.

Men Ringlinjen har lyckats bevara en Vänstertrafikvagn som kallas för Angeredsvagnen och är en äldre vagnmodell. Så gick på Snabbspåret/Angeredsbanan.

Då dörrarna va på vänstersida. Just nu e vagnen inne på repration/renovering i ringlinjens Vagnhall.
Idag är Banan forfarande ställd åt vänstertrafik hållet men genom att göra en korsning vid Hjällbo så fick man till att högertrafikvagnarna kunde köra där!
Smart men lätt ordnat.

HDG!( Ha De Gött)

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-12-13, 00:01   #4
Tony_j
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av flompe Visa inlägg
Det är högertrafik i Sverige som du själv skriver. Det gör att spårvagnarna går på höger sida de med. Och därmed är dörrarna också på höger sidan. Dvs precis som på en buss. I Göteborg har alla spårvagnar dörrarna på höger sida.
okay hade för mig att dörrarna var på båda sidorna, men sen har jag inte åkt så ofta.
anledningen till att jag vill ha tå dörrar är för att jag har nämligen en sån perfekt station till mina spårvagnar. Men avstignings plattformen är i mitten och kan inte lägga till extra på högersidorna då en del butiker + väg ingår i stationen. så blir tyvärr fel ju får se hur jag löser detta.
Tony_j besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-12-13, 09:52   #5
rac_hammer
Medlem

Reg.datum: Feb 2009
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

kör höger trafik så ofta det går o när du kommer fram till din station så gör du en kors växling där vagnen går över tillmotsatt sida med signal bevakning så kan du ju använda den då fårdu dörna på motsatta sidasom hjälbo-hammarkullen-angered centrum i göteborg där perrongerna ligger i mitten
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-12-14, 17:50   #6
Tony_j
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rac_hammer Visa inlägg
kör höger trafik så ofta det går o när du kommer fram till din station så gör du en kors växling där vagnen går över tillmotsatt sida med signal bevakning så kan du ju använda den då fårdu dörna på motsatta sidasom hjälbo-hammarkullen-angered centrum i göteborg där perrongerna ligger i mitten
Jasså så det finns en sån station i gbg. ja men då kör jag på korsväxlingen, passar perfekt på den stationen med =) .

Tack / Tony
Tony_j besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-12-14, 18:37   #7
rac_hammer
Medlem

Reg.datum: Feb 2009
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

du kan gå in på eniro o kolla en flygbild så ser du hur jag menar
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:22.