![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2009
|
![]()
Hej. har laddat ner spårvagnarna i göteborg. har en fråga. ska inte dörrarna vara på båda sidorna eller iafl på vänstra sidan? nu är dom på högra sidan och för att köra rätt måste man köra vänster trafik och det funkar ju inte när jag bygger en stad med vägar på.
Finns det andra vagnar med dörr på andra sidan? obs! Detta gäller inte dom nya vagnarna i gbg då man kan vända på mitten vagnarna. /Tony Senast redigerad av Tony_j den 2009-12-05 klockan 17:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2007
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Stämmer!
Vagnarna idag e ju i högertrafik. Men Ringlinjen har lyckats bevara en Vänstertrafikvagn som kallas för Angeredsvagnen och är en äldre vagnmodell. Så gick på Snabbspåret/Angeredsbanan. Då dörrarna va på vänstersida. Just nu e vagnen inne på repration/renovering i ringlinjens Vagnhall. Idag är Banan forfarande ställd åt vänstertrafik hållet men genom att göra en korsning vid Hjällbo så fick man till att högertrafikvagnarna kunde köra där! Smart men lätt ordnat. HDG!( Ha De Gött)
![]() |
#4 | |
Medlem
|
![]() Citat:
anledningen till att jag vill ha tå dörrar är för att jag har nämligen en sån perfekt station till mina spårvagnar. Men avstignings plattformen är i mitten och kan inte lägga till extra på högersidorna då en del butiker + väg ingår i stationen. så blir tyvärr fel ju ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
kör höger trafik så ofta det går o när du kommer fram till din station så gör du en kors växling där vagnen går över tillmotsatt sida med signal bevakning så kan du ju använda den då fårdu dörna på motsatta sidasom hjälbo-hammarkullen-angered centrum i göteborg där perrongerna ligger i mitten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Tack / Tony |
|
![]() |