![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2004
|
![]()
Hej
Jag håller på att försöka installera lite lok, vagnar, skyltar, signaler, spår etc. till mitt Trainz 2004. Allting läggs in i content manager, men jag får inte in det i själva spelet. Vet någon vad jag gör för fel??? mvh Robin |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Jag gissar att du inte commitar, dvs sparar sakerna. När du installerat en (eller flera) saker så markerar du den (dem) och högerklickar på en av dem och väljer commit (Kortkommando: Ctrl-M)
Om du nu öppnar CMP och väljer fliken Open for edit ovanför rutan med alla filer så visas alla saker som inte är commitade/sparade.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2004
|
![]()
Hej
Tack så mycket för svar ![]() Vet du hur man lägger in saker där? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Jag tror du ska högerklicka på ikonen och välja öppna med. Jag tror att programmet till TRS 2004 heter Content Dispatcher (har tyvärr inte använt det sedan 2006, kan ha fel av mig).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Om det du vill ha in i TRS2004 finns i en cdp-fil räcker det med att du dubbelklickar på filen.