![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]()
Jag måste bara tillägga att visst finns det inte så många svenska rutter till MSTS. Men oj vad det finns svenska tåg! Där slår det trainz på käften. Vi har RC, X2000, Linx, X10-14, Y1, Y2, Öresundståg (X31) o till och med några gamla DA-schnälltåg.
Och vi har ändå relativt fler svenska/halvsvenska rutter än trainz, o ja tycker det är lättare att använda och köra MSTS. Så det är mtt tips :P |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Hur installerar man tåg på Trainz 2009? Jag har försökt så gott som hela dagen men inte lyckats.
Jag testade MSTS och lyckade köra Lynx (Amtrak) för Tokyo och även Rc6 men i USA och från Washington. Jag har funnit guider på google men dom är inte direkt bra så jag vore tacksam ifall ni kunde göra bättra guider om hur man installerar tåg. Vore bra ifall det fanns tutorials (guider) på banbyggarna.se hur man installerar tåg och inte bara bilder och att man kan ladda ner. Någon som vill hjälpa mig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
I dags läget med vad jag nu vet, så rekommenderar jag att du skaffar Railworks, Jag har Trainz, TRS2006, Microsoft Train Simulator, Railsimulator och Railworks (och även provat BVE).
Tycker att Railworks slår dom alla och är den optimala tågsimulatorn, lätt att bygga rutter, bra grafik och uppdateras (mycket nytt på g)... Jag må säga att MSTS är en mycket bra tågsimulator fortfarande, men den är också mycket gammal och BVE har den bästa körkänslan, men RW är den man enligt mej bör sats på i dags läget!
![]() |
#4 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Prova att ställ samma fråga i Trainz-delen här på forumet http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10 så får du all hjälp du behöver. Pierre: Ähum, är det inte mer seriöst att visa vägen till rätt forumdel för en sådan här fråga, när frågeställaren dessutom är nykomling, istället för att rekommendera att skaffa en annan simulator? Jag tycker det är bättre om alla försöker hjälpa alla så gott det går, oavsett vilken simulator man personligen gillar bäst, då får nog bl.a nya medlemmar större förtroende för forumet, och fortsätter att ställa frågor när man har problem o.l.
![]() |
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() |