Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-12-28, 13:46   #31
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

England har mappsystem som heter Program Files, så det kan hända att tåget hamnade där.
Tips! När man ser Program Files i installationsprogrammet, så radera namnet Files så hamnar tåget rätt mapp som vi svenskar brukar ha det.
Jag är noga med installationer som kommer från utomlands.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-12-28, 19:10   #32
desse56
Medlem

Reg.datum: Sep 2009
Standard

Det stämmer, bombardier(sorry men vet inte vad ja ska kalla dig..)
jag behövde de där ljudfilerna. Eller egentligen ville ja inte ha tåget, bara ljudfilerna. Av den anledningen att de låter i princip exakt likadant som mitt kära X31. Ja ökade volymen på dom lite.... ....o satte dit dom i DSB ET\sound
ETR kan ta sig i brasan, detta är äkta!!!

Lägger upp filerna här. Det är 2 filer pga storleksreglerna på forumet (Ja ja vet att de ska va i downloads, men nu har vi redan börjat )

Viktigt är att veta att de 2 olika zip-filerna båda ska extraheras till dsb et´s sound-mapp. Det är okså viktigt att ta bort (eller lägga i backup-mapp) ir4eng.sms och ir4cab.sms
och sedan döpa om networkereng.sms och networkercab.sms
till ir4eng.sms respektive ir4cab.sms

Ha de bäst!

By the way...till rutten dk2000...var finns ljudfilerna till denna? det är inte i ruttens sound-mapp. Där är bara vissa....
Bifogade filer
Filtyp: zip SOUND.zip (1.88 MB, 13 visningar)
Filtyp: zip SOUND (2).zip (3.44 MB, 19 visningar)

Senast redigerad av desse56 den 2009-12-28 klockan 19:17.
desse56 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-12-28, 19:44   #33
Bombardier Train
Tidigare Ruben

Reg.datum: Oct 2008
Standard

Jag tycker nog att det Italienska tågets ljud var lite bättre än den du hittade, Desse, men jag tycker dock att den Engelska hade bättre accelerationsljud i början.
Är det någon som vet om man kan blanda olika ljud till MSTS från olika tåg?

Senast redigerad av Bombardier Train den 2009-12-28 klockan 19:45.
Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-12-28, 22:45   #34
desse56
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bombardier Train Visa inlägg
Jag tycker nog att det Italienska tågets ljud var lite bättre än den du hittade, Desse, men jag tycker dock att den Engelska hade bättre accelerationsljud i början.
Är det någon som vet om man kan blanda olika ljud till MSTS från olika tåg?
Håller med. Men det är ju accelerationen och bromsingen som är det som låter bäst på öresundstågen.
Hmm...blanda ljud....tja. Det skulle nog gå. Ska se om jag kan mixa ihop det. Ja kan inget om sms-filer men wav-filerna skulle ja kunna mixtra med. Jag har bara ett problem. Jag får inte bort brummet från det italienska tåget, så därför har ja inte kunnat höra så bra. Och yep, ja har testat att trycka på V. Funkar ej...
Gammal 2009-12-29, 11:23   #35
desse56
Medlem

Standard

Jag har börjat förstå hur .filerna är uppbyggda. De innehåller små kallelser som till ex;

Service_trigger
Speed 13.0
(start_as_loop"networkeraccel1b.wav"

Det är rätt lätt att förstå,va? (Ska checka vad 13.0 är för hastighet i verkligheten )

Vill man lägga till fler sound så kan man bara göra en sån likadan till med egen information. Och i och med att det är en loop så slutar när man srkiver (release_bump_at_speed_13.0) typ...
Så nu tänker ja förhoppningsvis ta med kameran o spela in lite ljud imorgon påväg till repningen. Konvertera till .wav, dela upp ljuden för c.a var 10 km/H och sedan programmera in dom.

Så har vi nu den ultimata lösningen
Gammal 2009-12-30, 10:36   #36
Wasso
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
Skicka ett meddelande via Skype™ till Wasso
Standard

Hej!

Det italienska ljudet ni pratar om, hämtade ni ENDAST ljudfiler? Eller laddade ni ner ett helt tåg och kopierade över ljudfilerna? För vad jag ser så finns det inga separata ljudfiler

Länka gärna

EDIT:

Jag kom på att jag kanske skulle ha läst igenom tråden lite mer noggrant

Senast redigerad av Wasso den 2009-12-30 klockan 22:22.
Wasso besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-12-30, 23:40   #37
desse56
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wasso Visa inlägg
Hej!

Det italienska ljudet ni pratar om, hämtade ni ENDAST ljudfiler? Eller laddade ni ner ett helt tåg och kopierade över ljudfilerna? För vad jag ser så finns det inga separata ljudfiler

Länka gärna

EDIT:

Jag kom på att jag kanske skulle ha läst igenom tråden lite mer noggrant
De filer jag laddade upp var endast ljudfiler o lite modifierade från mig. Om du vill ha det ljudet så står alla instruktionerna där
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:37.