![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
|
![]()
Ja, som jag förstår det så måste man installera om spelet som administratör, samt göra alla patcher och sånt där.
Sen är det bara att tuta och köra? Men när man installerar om Trainz, då försvinner väl alla mappar och filer man har under spelet? Kan man då inte då bara byta namn på mappen så, kommer jo ett nytt trainz att installeras under TS2009, eller det funkar inte så?`^^ Och samtidigt har man jo alla filer kvar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Jag skall också installera om Trainz (när jag kommer hem - skriver detta på jobbet). MEN innan dess måste du kopiera en mapp som heter Local som ligger i Auran-mappens Trainzmapp. Jag gjorde det i morse (över 58 tusen objekt och var över 4 Gigabyte stor !).
Om jag förstått rätt så skall allt som tillhörde spelet (objekt, sådant du laddat ner, banor etcetera) finnas i den mappen. Om den skrivs över av den nyinstallerade så tappar du allt!! När Trainz är nyinstallerad så kopierar man tillbaka hela innehållet i den mappen till Local igen. Rätta mig någon om jag har fel. Jag tror faktiskt det är den enda mappen du behöver spara någonstans innan nyinstallationen. Hälsningar
![]() |
#18 |
Medlem
|
![]()
Nejnej, du ska inte kopiera tillbaka mappen.
Utan importera den i Content Manager. Tar ca 4-7 timmar, gjorde det för mig senast när jag skulle uppdatera från 06 till 09.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
|
![]()
Har installerat i adminläge nu, men det funkar fortfarande inte..
mycket skumt.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Andreas, benkegbg har rätt, importera INTE filerna via CMP, det fungerade inte för mig, jag saknade 100 000 objekt efter jag gjorde på det sättet
Kör du även CMP via adminläge? hm.. konstigt.. det fungerar felfritt för mig.. Gå till kontrollpanelen > Standardprogram > "Associerar en filtyp eller ett protokoll till ett visst program" Kolla om trainz finns med i den listan (längst ner finns protokoll)
![]() |
#21 |
Medlem
|
![]()
Jag blev uppringd av en kille från Microsoft som inte kunde ge mig något kött på benet. De mumlade något om att Internet Explorer inte hade lagt till något "protocol" därför att produkten Auran inte var deras, hmmm. Hur som helst - han trodde också att om jag ominstallerade så kunde kanske något "protocol" komma med i listan.
I bokyllan låg Trainz 2005 så jag körde in den i datorn, som administratör. Avbröt alltså det automatiska installationen och gick istället in på Utforskaren och laddade ner programmet därifrån. Med TRS06 så får jag upp Download Station och kan ladda ner paketen, MEN det kommer först upp en varning om att jag inte var registrerad, hmmm. Jag har registrerat mig många gånger om, då jag började för många år sedan med UTC, Trainz 04, 06 och 09 och snart är jag nog inne på 10-an också... Men inne i Content Manager Plus (som tillhör 06-an) så kom grejorna trots allt upp i listan och det var bara att klicka på "start".
![]() |
#22 |
Medlem
|
![]()
Ursäkta. Det blev visst lite rörigt med årtalen Trainz 2006 ska de vara och inget annat som fungerar.
![]() |
#23 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Lite långsökt här kanske, men har ni provat att stänga av UAC?
Lägger krokben där man minst anar det. Och ni har väl reg. serial nr för 09'an också, och kollat inställningarna på era account?
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2010-01-11 klockan 20:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Medlem
|
![]()
Så det funkar bara att ladda ner till 06?
För jag installerade om 2009, men det funkade inte som jag ville, utan samma problem uppstod fortfarande.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]() Citat:
jag får samma hos mej men det är bara att trycka ok så kan du göra vad du vill för när jag ska starta content manager plus så trycker jag ok 4 gånger sen så är det bara att ladda ner saker och installera saker inget är fel om du får upp den rutan
![]() |
![]() |
#26 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Och jag får fortfarande felmeddelande eller att sidan inte kan visas.. gud vad störigt detta är!!!! Senast redigerad av Andreas den 2010-01-11 klockan 20:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Medlem
|
![]()
Just det, vad står UAC för?
Nu är det ännu värre - jag kan inte använda Content Managern i TRS09, bara den gamla i TRS06. Får felmeddelande om att jag inte är registrerad i Auran. Helmysko... (Se bild nedan) Jag har ju alla fyra licenserna registrerade och det har ju fungerat fram till dess jag la in TRS06. (Se bild nedan) Allt ser ut att stämma i inställningarna både i TRS06 och 09, med användarnamn och lösenord. Så jag får väl fortsätta och leva med att ladda ner i gamla TRS06 och sedan föra över materialet till 09 via den CM som finns där, alltså det går att hämta hem nedladdade filer från det gamla spelet, men kan inte ladda ner något nytt från DLS. Bara med den gamla Content Managern :-(
![]() |
#28 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Men Trainz finns inte med under Protokoll, hur tusan får jag in programmet där? Trodde att de skulle göras automatiskt.. ahhhh, vad trött jag är nu ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
UAC=Kontroll av användarkonto.
Skapar mer problem än det gör nytta, så länge man sitter med en privat dator.
![]() |
#30 |
Medlem
|
![]()
Jag har stängt av det.
Men Trainz vill fortfarande inte uppdatera sig till internet.. Får fortfarande felmeddelande när jag ska ladda ner filerna.. |
![]() |
![]() |