![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 |
Medlem
|
![]()
Jag fick upp detta som syns på bilden idag.
Alla saker som jag har står det DS på. Betyder det att jag måste ladda ner alla saker där det står DS på? Och dessa filer finns jo ändå under "All". Vad ska man göra? Om ni kollar datumen, så verkar inte dem stämma. Jag har inte haft trainz 09 sen 2004 :S |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
För att göra en lång historia kort:
Jag köpte TRS2006 i affär när den kom och inuti kassetten finns registreringsnumret. Allt har fungerat utan mankemang. Köpte TRS2009 också i butik med licensen inuti kassetten. Även det har fungerat utan problem. Frid och Fröjd. Tills jag nu har bytt till en sprillans nu dator. Här installerade jag bara TRS2009 och tänkte strunta i äldre versioner. Allt fungerade bra förutom att jag inte kan ladda ner från Aurans DLS (enligt all korrespondens ovan). Lade också in den äldre TRS2006 och då blev det tvätstopp på DLS. Fick meddelande om att jag inte hade registrerat - men det har jag ju gjort. Kanske felet var att jag lade in ett äldre program EFTER att ha lagt in den senaste. Nu skall jag avinstallera alltsammans, rubbet, och starta om med att installera 2006 och därefter 2009 så får vi se vad som händer. Önska mig lycka till :-)
![]() |
#48 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#49 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Markera sånt som du vill ladda hem och dra detta material över till Download helper och släpp. Sedan börjar Download helper att söka efter materialet. När detta är klart. Så trycka på start, så börjar nedladdningen. Datumet är när det är uppladdat på DLS. Kan bara ge dig tipset. Tänk både en, två och tre gånger, innan du laddar ner något. Är det här något som jag kommer att använda och ha nytta utav. Har själv gjort den grodan och håller på att rensa ut för fullt. Men det tar tid, att gå igenom ca:100 000 objekt. I bästa fall, så blir man av med 500 objekt om dagen. Har bara ca: 87 000 objekt kvar att gå igenom. Har bara dom senaste dagarna, rensat ut 1½ bord med lok och vagnar. Ett spår på varje ruta, från ena kanten till den andra. Ändå har jag bara kommit in på bokstaven D.
![]() |
![]() |
#50 |
Medlem
|
![]()
Efter att ha slängt allt (förutom att ha sparat mappen Local) så ominstallerade jag TRS2006 med uppdatering och sedan 2009 med patchen - som bara den tog en god tid på sig - så fungerar Download Station för mig, äntligen. Nu verkar allt "gå som tåget" :-)
Hälsningar
![]() |
#51 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Varför funkar det inte för mig? ![]() Jag har bara installerat 09.. Ska jag installera om spelet ännu en gång, eller vad är problemet med min installation? Om jag väljer att installera om, då ska jag självklart spara Local mappen, men ska man bara klistra in alla de filer igen i den nya localmappen? För jag har kört via Content Manager innan, och det tog evigheter för att få in allt.... Tack för tipset Bengan! Då behöver man egentligen inte ladda ner något, utan allt från DLS finns redan i CM utan att vara installerade? Eller hur funkar det? Senast redigerad av Andreas den 2010-01-13 klockan 21:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Medlem
|
![]()
Efter ominstallationen så kastade jag hela Local-mappen i papperskorgen och klistrade in en kopia av den jag sparat innan. Det hjälpte inte !!! Alla tidigare banor jag gjort och laddat ner från nätet syntes inte. Grejor jag laddat ner, exvis Vägskyddsystemet med snygga bommar och allt sånt, syntes inte.
Så jag gick via Content Managern och "importera content" med order om att skriva över eventuella dubletter. Visst, det tar tid att låta maskinen kopiera och så.... men det dyker upp saker som jag hade sparat och inte kom in när man bara kopierar själva mappen !!! Jag vet inte vad du skall göra, Andreas. Det är upp till dig. Men det kanske är värt besväret att göra ett nytt försök som jag gjorde. Raderade precis allt och ominstallerade på nytt. Kopierade Localmappen och importerade dessutom via Content Managern. Det som tog mest tid tyckte jag var när jag fick meddelandet att programmet hittade en patch som jag installerade. Ett tag trodde jag datorn hade hängt sig... men det var bara att ha tålamod och vänta, vänta... Likaså tog det tid att Installera Content via managern, men det är samma där... vänta och vänta... Nu går jag och lägger mig och låter datorn jobba färdigt inatt :-)
![]() |
#53 |
Medlem
|
![]()
Ett tips till. Glömde säga att jag stängde av Norton Antivirusprogrammet under hela installationen. Tog en chans där och hoppades på att inga virusattacker skulle uppstå under tiden.
![]() |
#54 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Du måste köra extended database repair efter du kopierat!
det är itne bara att kopiera och köra..
![]() |
#55 |
Medlem
|
![]()
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!!!!!
Nu fick jag äntligen skitet att fungera ![]() SÅ JÄVLA LYCKLIG JAG ÄR!!! ![]() |
![]() |
![]() |