|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2010-01-15, 03:40 | #16 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Efter många många svordomar så kan jag äntligen måla om tåg! Läste mer om detta på uktrainsim...
Först så hade han som gjorde guiden missat en viktig sak. I bin-filen som det ska ändras i, så skrev han aldrig att man skulle ändra längre ner också (stycket som refererar till texturen). Och detta såg man inte i RSBinTool heller. Öppna istället xml-filen i anteckningar och redigera den där! Ändra till nya namnet enligt guiden och scrolla sedan ner till: <GeometryID d:type="cDeltaString">Kuju\RailSimulator\RailVehic les\Diesel\HST\FGW\Class43\[00]class43</GeometryID> <CollisionGeometryID d:type="cDeltaString">Kuju\RailSimulator\RailVehic les\Diesel\HST\FGW\Class43\[00]class43</CollisionGeometryID> OBS! Ovanstående är bara ett exempel, men där skulle ni byta ut FGW till namnet på eran mapp. Sen läste jag om att man kan använda DXTBMP för att öppna dds-filer och sen skicka bilden vidare till vilket bildbehandlingsprogram som helst. På samma sätt som TGATools gör med ace-filer i MSTS, när man ska måla om. Alltså behövs inga plug-ins! Här finns DXTBMP att ladda ner: http://www.brothersoft.com/dxtbmp-71327.html Har precis testat och det funkar hur bra som helst!
2010-01-15, 18:42 | #17 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
Ja, nu lyckades jag att måla om ett tåg också! Tidigare, som ni kanske vet, har jag bara lyckats med objekt. Då kan det bli en "Fejk-SL X420"
En guide där jag kommer att beskriva hur man gör kommer inom kort. |
2010-01-15, 19:48 | #18 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Kanonbra, X420 ser jag fram emot att få köra!
Hur är det med Rc-loket? Det skulle kunna bli väldigt många olika målningar...