![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Visa resultat för omröstning: Vill du ha | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
15 | 33.33% |
Nej |
21 | 46.67% |
Vet ej |
6 | 13.33% |
Kanske |
3 | 6.67% |
Antal röster: 45. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#12 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Jag gjorde ju en bana till MSTS med enbart spår, GDSJ. Tanken var att erbjuda möjligheten att göra en rutt även för de som inte var så attraherade att lägga spår. Några spenderade lite tid på att bygga miljö, men nån större succé för rutten blev det väl inte.
Men huvudsaken är väl att man själv har kul, jag hade väldigt skoj när jag byggde GDSJ. Angående att bygga hela Sverige... utan att lägga nån aspekt på arbetsinsatsen att nå dit, så kan jag inte se varför det ska vara omöjligt rent datormässigt... Då simulatorerna jobbar med "tiles" i någon form, så laddas ju aktuella bandelar successivt in vartefter man förflyttar sig, så nån speciell begränsning blir det ju inte för den skull. Oavsett ruttens absoluta storlek, så används enbart ett fåtal tiles i den omedelbara närheten. |
![]() |
![]() |