Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-02-03, 09:42   #21
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk Visa inlägg
Hej
Det är en sån här kylare Viktor.O använt:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=345696

Nu tillbaka till vad ja skall göra med min Raptor!

Skall jag sälja den och köpa en 40GB SSD?, om dom kommit över dom värsta barnsjukdomarna?

Förstår inte vad ja skall ha en massa GB ledigt på en 80 GB SSD!, tänker ändå inte ha annat en windows på den, växlingsfilen vete sjutton, kan man ha den på SSD disken också?

Pussgurkan, du är ju insatt, kanske du har nått tips..
Det är lite en prisfråga, melan 40 och 80 GB.....
Om ett år så lär väl priserna ha gått ner avsevärt på SSD, tror jag.

Jag har köpt en Samsung F3 500GB med bara en platta, den borde duga till spelen (läs tågsimmar)
köpte även en likadan F3 på 1 TB, till diverse program, Photoshop mm.
Sedan har jag tre Western Digital Caviar Green WD15EADS 32MB 1.5TB för lagring

Varför behöver ja köpa en 80 GB SSD, när systemet får gott och väl plats på en 40 GB?

Just nu i min gamla dator, så har jag en partition på 50 GB till systemet och den är sällan mer än halvfull.
Lätt att defragmentera.
Då har jag även ALLA andra program på den, utom spel.

Så om ja skaffar en SSD, vad skall ja göra med min Raptor?
Har jag tur så får ja returnera ljuddämparlådan

Från början innan SSD kom på tapeten, så hade ja tänkt att ha raptorn till system och MSTS...

Nu vet ja inte hur ja skall göra
Tror jag har tänkt helt galet!???? Jag tänkte att man skulle ha både system, program och spel på SSD och lagring på andra diskar...

Men man ska väl bara ha system och kanske några program på SSD´n!? Dom två 320GB som Victor skaffat ska väl kopplas RAID och användas för spel och lagring????

Kan ingen av er datagurus vara snäll att reda ut detta? Jag har ingen koll och jämt haft en hårddisk i datorn. Köpte en Raptor för att ha systemet på, men den väsnades så mycket att jag plocka ur den!

Jag har bara en 1TB disk nu med tre partioner, en som jag har system och program på och en för spel och en för lagring. Är det så man bör ha det? Om jag köper en SSD 40GB, ska jag bara ha systemet på den då? Då är det väl bara uppstart av Windows som går snabbare eller?????

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:31.