![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Tackar!
Jag använder spåren från SADs otroligt fina rutt (Altenburg - Wildau). Den finns här: http://www.rail-sim.de/railsim/
![]() |
#17 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Ok, takk for det
![]()
![]() |
#18 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Fint! Du är duktig på spårläggning.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Hedersmedlem
|
![]()
Tack allihopa! Bygget går sakta, men säkert framåt...
Bild 1: Rallarskog, den oelektrifierade bibanans nuvarande slutstation. Bild 2: Här slutar spåret i Rallarskog. Till slutet av 70-talet fortsatte spåret ända till Vagnsborg... Bild 3: Här tillverkas det nått. Ja, vad tillverkas det????? Bild 4: Den kombinerade tåg och vägbron. Bild 5: Stinstorp, där det är fullt på perrongen idag!
![]() |
#20 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Snyggt! Du är väldigt duktig på att bygga!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Hedersmedlem
|
![]()
Tackar! Man gör så gott man kan...
![]() |
#22 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2010
|
![]()
Kanonbra Pierre! Längtar redan tills banan släpps....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Om man bara hade dina byggkunskaper
![]() Ser kanonfint ut ![]()
![]() |
#24 |
Medlem
|
![]()
Hei dette er mega bra så langt. Gleder meg til flere bilder av ruten din.
![]() ![]()
![]() |
#25 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Dette ser helt fantastisk ut! Gleder meg til å se flere bilder, og til å kjøre på ruten!
![]()
![]() |
#26 |
Hedersmedlem
|
![]()
Tack, det är roligt att ni gillar rutten!
Men Micke L, jag som önskar jag kunde bygga som du. Din rutt är otroligt fin och mycket verklig! Har inte hänt så mycket mer, utan jag har mest testat olika vägar, för att se vilka man ska använda. Kom fram till att jag vill använda 2 lane concrete, men åkte på problem. Den utan trottoarer har ingen trafik och den med har vänstertrafik + att trottoarerna ser ut som hej kom och hjälp mej... Det blev att jag använde den utan trottoarer, la till trafik med nått som SAD grejat (vet inte om det är osynliga vägar eller bara trafik!????) och gjorde trottoarer av svenska perronger. Jag tycker det blev ganska bra resultat och då kan man ha folk som går på trottoarerna också!
![]() |
#27 |
Veteran
|
![]()
Hej
![]() Ser kul ut. Fråga, när man bygger i RW, är det alltid på natten då? Ja menar, bilderna är så mörka, kan det vara månsken, hehehe ![]() Skojade bara ![]()
![]() |
#28 |
Hedersmedlem
|
![]()
Det är väldigt kul att bygga i RW. Blir lite sne på terräng verktygen bara...tycker inte dom är lätt att hanskas med! Men att lägga spår, vägar och sätta ut objekt går som en dans. Har haft så mycket annat för mej sista dagarna (hjälpt en kompis att flytta mm), så jag har tyvärr inte hunnit bygga nått mer!
Angående att det är mörkt på mina bilder, så beror det på att det skapas ett scenario när du gjort en rutt och jag har inte ändrat vädret i scenariot. Detta går att ändra och vill du bygga i snöstorm, så går det också! När man ska bygga i rutten, så öppnar man den i scenariot och sen växlar man över i bygg-läge (ett par knapp-tryck). Man kan således hoppa i mellan att bygga och köra, utan att gå ur rutten...mycket bra!!!!
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2010-02-10 klockan 11:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Veteran
|
![]()
Hej
Kan undra om det går att använda den animerade himmelen som finns med i den nya Tyska rutten som SAD byggt ?
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2010-02-10 klockan 12:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Hedersmedlem
|
![]()
Har du installerat hans rutt, så kan du använda den i vilken rutt du vill (om jag förstått det hela rätt!?). Bara byta vädret i scenariot i rutten!