![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Nu har jag äntligen lyckats installera RS-pluginset, men när den exporterar så står det bara att det är några sekunder kvar av exporteringen, men inget händer på ett långt tag. Det här står i form av dos-meddelande. Någon som vet vad som är fel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
|
![]()
Hur installerade du det?
![]() EDIT: Och vilket filformat var det??
Mvh Wasso Senast redigerad av Wasso den 2010-02-15 klockan 18:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Filformaten är .igs och .ia. När jag tittade i mappen Blender foundation så såg jag att mapparna .blender och scripts redan finns, som följde med installationen. Så det är bara att lägga mappen med RS-pluginset under mappen Scripts.
Tidigare trodde jag man skulle göra de där mapparna själv. ![]() Men jag har fortfarande problem, se tidigare inlägg. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2007
|
![]()
Har nu hunnit med att testa 3D Canvas, och det verkar vara betydligt enklare att jobba i än Blender, som fortfarande är helt obegripligt i mina ögon!
Dock så behöver man ju PRO versionen för att kunna exportera till RW? Och de kostar en massa pengar, eller massor och massor men är man fattig så är man... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Det finns en testversion av 3d-canvas-versionen, så den kan man ju använda, men vill man att den ska kunna stödja RS/RW måste man betala. Jag tror iaf att det är så, men rätta mig om jag har fel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Medlem
|
![]()
Jo precis så är det... men det är ju exporten till RW man ska ha programmet till... någon annan nytta har jag inte av det :P
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem
|
![]()
Nej jag ger upp detta! Är det någon som kan med Blender eller har 3D Canvas PRO 7+ så får ni gärna höra av er! Har en del uppritade modeller som jag skulle vilja ha in i spelet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hitta denna guide nyss: http://www.uktrainsim.com/rstutorial...th_Blender.pdf