|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2010-01-14, 21:28 | #1 |
Tidigare Traindriver94
|
Virtuella bolaget Bergslagstrafik
Tänkte starta ett litet virtuellt bolag nu, till min rutt. Bergslagstrafik driver Bergslagsbanan, och sköter allt. Spårlagning, städa på stationer, kör tågen, informerar passagerare, och allt sådant.
Jag kommer informera om miljöbygget i tråden [WIP] Bergslagsbanan, och om övrig info om banan här. Alla som vill är välkomna att vara med i bolaget som lokförare. Enda kravet är att man har RS eller RW. Lite info jag sitter inne på just nu är att de två linjerna som finns på Bergslagsbanan har fått varsin bokstav för att underlätta för våra resenärer på stationerna där båda linjerna möts. På dessa stationer sitter skyltar med en siffra och en bokstav. Siffran står för spårnummret och bokstaven för linjen. Så linje 1 har bokstaven A och linje 2 har bokstaven B. Så det är lätt att hitta rätt spår. Spår 1-2A är för tåg som ska köra mot Slageberg och spår 3-4B är för tåg som ska köra mot slutstation på linje 2. Dock är det inte alltid säkert att tåg från Slageberg stannar på spår 1/2 eftersom dessa kanske ska köra sin nästa runda på linje 2. Spår 5C används endast i rusning då det körs extrainsatta vagnar i vissa tåg främst på Linje 2. Mer info om tidtabeller och annat om företaget kommer i olika pressmeddelanden.
2010-01-14, 21:46 | #2 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
Det låter roligt! Jag vill gärna vara med. Om en hemsida behövs så ställer jag gärna upp på det.
|
2010-01-14, 21:48 | #3 |
Medlem
|
Hej!
Jag vill gärna vara med! Men när jag startar Berglsagsbanan (RW) så kommer det upp felmeddelanden om att Rc (6 tror jag) saknas... Så, måste jag ha CW-loket för att kunna vara med?
2010-01-14, 21:51 | #4 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
Jag har inte köpt RC-loket och jag har inga problem, dock kan det nog bli det om man kör någon av de medföljande aktiviteterna.
Kör man Freeplay (Utforska rutten) så fungerar det säkert. |
2010-01-14, 21:51 | #5 | |
Tidigare Traindriver94
|
Citat:
När du får felmeddelandet, välj "edit" så när du är i edit-läget, rör ingenting utan ta ett valfritt lok, placera ut det på ledig spårbit, och radera det sedan. Sedan trycker du på playknappen. Då ska felmeddelandet vara borta. Båda kan vara med, kommer dock inte att hända så mycket just nu eftersom jag fortfarande håller på med V 2.0. Jag håller redan på med en hemsida, men tack iaf Bombardier
2010-01-14, 21:55 | #6 |
Medlem
|
Okej, ska testa!
2010-01-15, 22:18 | #7 |
Tidigare Traindriver94
|
Nyheter på bana 2!
För att underlätta för våra resenärer har vi delat in våra stationer på linje 2 i två vagnlägen. Detta är för att perrongerna på bana 2 är längre än vad tågen ibland är. Så för att man ska stå på rätt plats när tåget kommer finns två vagnlägen. A & B. Vagnläge A är placerat mellan 2 stycken skyltar "Vagnläge A". Mellan dessa två skyltar ska man stå om man ska mot [Slutstation linje 2]. Om man istället ska till Nordstan ska man stå mellan "Vagnläge B". I rusning går det dubbla tåg vissa tider och dessa stannar i båda vagnlägen. Men så länge man står i rätt vagnläge så vet man att man smidigt kommer med rätt tåg. Det finns informationsskyltar om vilka tåg som stannar i vilka vagnlägen på perrongerna.
2010-02-23, 15:27 | #8 |
Tidigare Traindriver94
|
Trafikmeddelande
På grund av rådande väderlek så går tågen på Bergslagsbanan väldigt oregelbundet och vissa avgångar är inställda. På linje 1 går endast ett tåg i timmen istället för två eftersom en av växlarna vid både Norrebo och Ömål har frusit fast och kan inte ändra läge. På linje två är det stora förseningar för att hastigheten är nedsatt på många ställen. Men eftersom växlarna på linje 2 är mer moderna än på linje 1 funkar alla växlar som de ska. Vi återkommer med mer trafikinformation.