![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2007
|
![]()
Okey, då har jag börjat bygga på min bana som ska efterlikna Siljanbanan Morastrand - Borlänge. Det lär ju ta ett tag men håller er uppdaterade. Inte helt lätt att få det helt likt utan rätt byggnader.
Bild1 - Från perrongen vid Morastrand. Som ni ser är jag långt ifrån klar med byggandet bakom. Trotts att detta är slutstation så ska det ju se bra ut. Här ska även upp en liten väntkur! Bild2 - Vy ut mot Kajen och Saxviken (Siljan), Morastrand station längst till vänster. Bild3 - Banans första plankorsning, denna väg leder bla ner till Tingsnäsbadet som är en populär badplats på sommaren. Här ser vi också i bakgrunden det gamla ångloket som finns som finns uppställt här. Jag vet att vägarna ser gräsliga ut men kommer fixa till detta efterhand. Vill bara visa att bygget är igång ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
En bra början. Blir skoj att följa byggandet...
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Inte illa, för en som har bott i Mora ett år ser det faktiskt bekant ut.
/Anders |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Kul att du bygger, min version är ju ganska usel, dels för att jag inte var så duktig då och dels för att det var innan svenska objekt släpptes.
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#5 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Ser mycket trevligt ut
![]() Kul att fler och fler bygger nu ![]()
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2010
|
![]()
Snyggt, det är ganska likt. Och jag vet, för min pappas flickvän bor 20 meter ifrån MoraStrand.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Snyggt! Fortsätt såhär.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Tack så mycket alla!
![]() ![]() Bönan: Det var absolut inget fel på din rutt! Den var kanon! Men ville testa att bygga upp allt från grunden istället för att börja mixtra med en redan klar bana! Och som du säger så har det ju kommit en hel del svenska objekt vilket gör det lite lättare! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Bönan: Du har möjligtvis ingen spår-ritning för Mora station? Vet på ett ungefär hur det ska se ut, men de är hur de här sidospåren går som jag blir osäker på!
Dessutom vet jag inte exakt vart växlarna ligger! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Okey, tänkte uppdatera er lite. Har inga nya bilder och bygget står ganska still pga att jag försöker få till 3d modeller till spelet!
Bara så ni inte tror att jag gett upp ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |