![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Medlem
|
![]()
Hei fine bilder. Jeg syntes du lager denne veldig fort. Meget bra jobbet så langt.
![]() ![]() ![]() Jeg får nå veldig lyst til å lage ferdig min Holmenkollbanen + Kolsåsbanen i samme rute. Jeg skulle bare ønske at noen kunne lage master til begge banene får meg. Jeg har veldig bra bilder av de mastene.
![]() |
#32 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#33 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Jag kan Hjälpa till med Kvick lunch masterna
![]() Föresten tycker jag at det är lite roligt när det byter från en 3dje skena till master. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Medlem
|
![]()
Hei det er fint at du kan lage master med Kvick lunch master. Med og uten reklame. Jeg vill bygge slik der er som gammel. Jeg liker den best med luftlednig. Samme med kolsåsbanen. Sporene er ferdig på begge to. Jeg syntes det er litt nostalgisk med de gamle mastene på begge banene. Jeg har også gode bilder av dem på Kolsåsbanen også.
![]()
![]() |
#35 |
Medlem
|
![]()
Hehe ska nog kunna fixa till det måste bara få in OS T2000 i MSTS
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#37 |
Medlem
|
![]()
Men alla stationer hinner väll inte bli utbyggda för alla MX3000 tåg är inte de för långa?
Desutom en som vet hur man lägger in tåg i MSTS snälla skicka ett PM eller något ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Medlem
|
![]()
det går fint platformen blir jo forlenget og helle banen bygges jo om trur det er snakk om 6 vg fra Majorstua til holmenkollen og 3 vg fra holmenkollen til Frognerseteren men det er jeg ikke sikker på
![]()
![]() |
#39 | |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]() Citat:
Du bygger verkligen fort, och det blir verkligen bra! Jag tror att det finns något plugins för Gmax så att man kan exportera sitt 3d-projekt till .s-fil och sedan kopiera en .sd-fil från ett annat tåg, ändra egenskaperna så att det passar, göra ace-filer i TGA-tool, fixa något ljud t.ex. Acela, och fixa någon hytt. Men hur man får .eng-och .wag-filer vet jag inte. Vilket program använder du när du bygger 3d-modellerna? Här finns MSTS-plugins för Gmax: http://tsinsider.com/Support/v1Downloads.aspx#gmax ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Medlem
|
![]()
Tack så mycket ska jobba på att få in tåget i MSTS, jag använder 3Ds Max och Sketch Up och renderar i kerkythea.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#41 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#42 |
Medlem
|
![]()
Förhoppnings vis går det fort så jag skulle kunna börja nu
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Medlem
|
![]()
Sorry för dubbel post men jag har problem med Gmax
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Medlem
|
![]()
Har fixat problemen med Gmax nu ingen behöver fundera mer på det
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Medlem
|
![]()
Hej stor updatering på detta projekt:
![]() Jag har fått svar av Tbane driften och de har skickat mig korekta detaljerade ritningar jag tänker starta om projektet och göra en mer detaljerad och korekt model. ![]() Startar troligen idag men kan tänkas att det blir imorn har saker att göra just nu. ![]() |
![]() |
![]() |