![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Plötsligt kommer det här upp! Vad tusan innebär det?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Du använder tydligen ingen aktiverad Windows-version. Det blir ju så när man installerar samma OEM på mer än en dator. Då blir det så här. Hade liknande problem innan, men köpte sedan Home Premium med OEM-licensen, vilket gör att man enbart kan registrera operativsystemet på en dator.
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
![]() ![]() det har ingenting med registrering att göra, går ej att använda efter ett visst datum. notera att då detta är en betaversion (förmodligen RC1) så innehåller den ej alla drivers och program som den skarpa versionen har, utan är en betatest version för att Microsoft skall få feedback på fel i OP samt att tillverkare skall komma åt och skriva drivers etc till OP kolla på denna länk ![]() Senast redigerad av pussgurkan den 2010-03-22 klockan 23:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Men hur ska jag lösa det? Jah har haft min dator i ca 3 år med samma operativsystem, och det har aldrig krånglat på det här sättet förut. Men datorn har varit på service för ett tag sedan, och det är möjligt att något hände då?
![]()
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]() Citat:
Ifall de är service som installerat så gå tillbaka och kräv en riktig installation. Annars får du görat själv.
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Låter nästan otroligt att dom på servicen installera om datorn med en testversion av ett operativsystem och inte sa nått. Vad är det för klåpare!?????
Har du operativsystemet, så formatera disken och lägg in OS själv. Kan du inte, så ta hjälp av nån som kan. Jag skulle inte gå tillbaka, nästa gång kanske du får Windows 95 på datorn!
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Ja, han ska komma på lördag och fixa en del annat, så då får han minsann ta och reda ut detta också!
![]() ![]()
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
Jaha, sorry, läste nu att det inte gick att registrera utan gick ut ett visst datum. Kan det vara så att en testversion var förinstallerad på min dator när jag köpte den och nu håller på att gå ut?
![]()
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
|
![]()
Har aldrig köpt en färdig dator i affär (bygger dom själv), men kan inte tro att det är testversioner av operativsystem dom förinstallerar!? Och du har haft den i 3 år, kan tänka mig att en testversion fungerar några månader. När hade du den på service?
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2010-03-23 klockan 21:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Uppfattar att du inte har reggat dig till Microsoft. Kanske kan du pröva besöka Microsoft Update och kolla hur du ska göra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
![]() ![]() Fick du med några installationsskivor? Vad står i så fall på dessa. ![]() tänk själv, de skulle tjäna mer pengar på att installera ett nytt OP system och ta betalt för detta! ![]() 3 år är lååång tid för en dator utan att ha gjort en ominstallation (bör göras minst 1ggn/år) detta för att få bort alla oönskade virusar och bakterier i burken och oftast så går samma gammla burk fortare efter en sådan blåsning av hårddiskarna och by the way om du måste köpa nytt op undvik Vista det var bara en massa strul med detta hafsverk, om burken klarar windows 7 köp den annars fungerar gammla hedliga XP mycket bättre än Vista Pussgurkan proffesionell datormissbrukare med fler än 100 självbyggda datorer tillika messersmitter och gnagare Senast redigerad av pussgurkan den 2010-03-24 klockan 01:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Veteran
|
![]()
Nej, jag har ominstallerat ca 1 gång om året. Har gjort det själv eller låtit ngn annat göra det. Datorn är en fabriksbyggd Fujitsu Siemens Scaleo X. Några skivor för OP följde inte med. Det hade varit skönt att slippa ominstallera, jag har så mycket program osv på datorn som jag verkligen inte vill behöva ominstallera.
![]()
![]() |
#13 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Vet inte hur det fungerar med förinstallerade OS på datorer köpta färdig i affär, men det borde väl följa med nått? Jag trodde det var det förinstallerade du kört på i tre år!? Då kan det ju vara den som la om datorn åt dig senast, som är "boven". Installera om själv, då vet du att det blir riktigt gjort!
![]() |
![]() |
#14 |
Veteran
|
![]()
Jo, fast jag har ingen vidare koll på hur man tar backup osv. Tidigare har jag inte sparat så mycket, eftersom jag bara har haft spel som jag hade på skiva. Men nu har jag minst 50 rutter till MSTS, massor med Trainz-content och dessutom massor med saker till flight simulator.
![]()
![]() |
#15 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Men går det inte att lägga in OS på nytt men ha alla saker man har på datorn kvar? Är det möjligt? Det har jag undrat över länge...
|
![]() |
![]() |