![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Precis som nohab skriver så får du bara terräng i den tile du befinner dig i. Förflytta dej till nästa och tryck T igen, för mer terräng...
Sen får man tänka på att detta är sattelitbilder med inte så jättehög upplösning (för att dom är gratis!), så räkna inte med jättedetaljerad terräng. Finns bättre (har jag läst nånstans, kommer inte ihåg var?????) som dock kostar skjortan!
![]() |
#32 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2007
|
![]()
Ja jo, men vatten borde väl ändå komma upp på kartan? Eller får man skapa det själv?
Som det känns nu vore det ju nästan bättre att använda google earth och sedan lägga in markeringar för vattengräns osv... |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Hedersmedlem
|
![]()
Det är bara terrängen du får med DEM data. Vatten, träd, buskar m.m. får du sätta ut själv. Kolla denna guide hur du skapar vatten: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=22406
![]() |
#34 |
Medlem
|
![]()
Har jag fattat rätt?
Ska man ladda ner ALLT som finns på de sidor som du länkar till? Det känns som att det kan ta ett tag... ![]()
![]() |
#35 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Börja med att gå in på http://kartor.eniro.se/ Skriv in där där ska börja rutten t.ex. Malmö. Högerklicka på kartan och välj GPS-koordinater. Skriv av long och lat i decimalformen. Skriv in där rutten ska sluta t.ex. Göteborg och skriv av long och lat (samma som ovan!). Nu är laddar du ner dom filer som täcker dessa long och lat...
![]() |
![]() |
#36 |
Medlem
Reg.datum: May 2009
|
![]()
Jag försöker få in DEM-data i rw, men det går inget vidare
![]() Jag har lagt in filen "N59E018.hgt" i "DEM/SRTM" och kommer till rätt koordinater när jag öppnar banan.(E18.11054, N59.18397) Problemet är att ingen terräng kommer upp när jag trycker på t. Däremot går terrängen tillbaks till det normala om jag först höjer/sänker marken och sedan trycker på t. Det händer inte om jag går till ett ställe som jag inte har dem-filer för. Jag tvivlar på att Stockholm verkligen är så platt. Tror ni att det är fel på dem-filen eller är det jag som gör något galet? EDIT: Har nu kollat filen i ett externt program. Den är verkligen inte platt... Senast redigerad av Alexc den 2010-03-27 klockan 17:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Vilken mapp ska jag välja när jag ska göra templaten?
![]() |
![]() |
#38 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Använder man RW Tools för att skapa en route template, får man tänka på att long och lat ska "byta" plats, när man skriver in dom...
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2010-03-27 klockan 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Hedersmedlem
|
![]()
Om du ska göra en route template, så använd RW Tools (kanonbra program!): http://www.rstools.info/ Var sen noga med att skriva in rätt long och lat (se förra inlägget!)...
![]() |
#40 |
Medlem
|
![]()
Ja. Rw tools har jag full version av sen en tid tillbaks. Men när jag hat gjort templaten så blir det en XML fil. I vilken mapp ska jag lägga denna för att den ska funka i spelet?
![]()
![]() |
#41 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Följ denna guide: http://forums.flightsim.com/vbts/sho...oute+Templates
![]() |
![]() |
#43 |
Hedersmedlem
|
![]()
Jag är lessen, men då vet jag tyvärr inte vad felet är!?????
![]() |
#44 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Medlem
|
![]()
Yay! Det funkar!
Nu har jag dock stött på ett till problem ![]() Texturen är grå och jag kan inte måla om den.. |
![]() |
![]() |