|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2010-04-15, 17:51 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2010
|
Railworks / Train simulator railworks 2010
Hej!
Jag har tänkt skaffa min första tågsimulator. Jag har efter att ha läst litet på olika forum fastnat för Railworks. Men så hittar jag plötsligt en simulator med det förvirrande namnet "Rail Simulator Railworks 2010". Är detta en senare utgåva av Railworks, eller är det en helt annan produkt?? Varför finns inte "Railworks" med bland de simulatorer som har egen rubrik i "Svenska 3D-Tåg". Är det väldigt få personer som använder Railworks? |
|
2010-04-15, 18:02 | #2 |
Tidigare Traindriver94
|
Hej, Railsimulator är den första "versionen" av Railworks. Dock är Railworks helt fristående och en klar förbättring från Railsimulator.
Kan dock inte svara på varför RW inte har ett eget forum. Men om du vill köpa Railworks så kan du köpa det på steam, där du också kan köpa addons till RW
2010-04-15, 18:04 | #3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
Nu har du blandat ihop två olika simulatorer
Kujus simulatorer, som består av Railsimulator och uppföljaren Railworks. Vad jag känner till så är Railworks populärare än Railsim, men de båda finns under Kuju Railsimulator, här på forumet. Aurans Trainz serie som består av en rad versioner, den senaste Trainz Simulator 2010, hittas under Trainz här i forumet. Dessa är de simulatorer som används mest idag och som är modernast. Sedan finns det den äldre MicroSoft TrainSimulator MSTS som har många år på nacken, men fortfarande används av några personer. Kan nog hittas på något ställe fortfarande för en 49 spänn eller så.
2010-04-15, 18:07 | #4 | |
Tidigare Traindriver94
|
Citat:
2010-04-15, 18:14 | #5 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Citat:
Rail Simulator är den första utgåvan av simulatorn, den uppdaterades med 2 servicepack, sedan ersattes den egentligen helt av Rail Works. Så jag påstår då följande:
|
|
2010-04-15, 18:17 | #6 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
Nej, det kommer en tysk utgåva av railworks som heter railworks 2010, den komemr innehålla en del nytt rullande material som kommer att släppas till oss andra i en uppdatering via steam.
|
2010-04-15, 18:20 | #7 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
MSTS är faktiskt mycket bättre än det låter som här. Enligt mig slår den sina nyare släktingar med hästlängder. Inte när det gäller grafiken då, men för övrigt är allt helt ok!
2010-04-15, 19:56 | #8 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2010
|
Citat:
Här en länk: http://www.gamereactor.se/bild/?productid=8814 Tack alla för era svar! Det uppskattas! //bda157 |
|