![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Så, då har man uppdaterat från vers. 38411 till senaste rev. läge.
Hade väl i min enfald trott att saker o ting ev. skulle bli till det bättre. Men icke. Istället så hände följande då jag skulle höja lite land. Bild 1 Förflyttade mig en bit o provade att sänka marken istället med följande resultat. bild 2. Finns det någon lösning eller är man tvungen att ominstallera programmet? Och i så fall, kan man installera över befintlig installation? Undrar Leif |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Är det mappen .../TS2009/Local som bör kopieras innan en ominstallation?
Som ni förstår får jag ingen ordning på Trainz efter uppdateringen. Förutom felet i ovanstående bilder så försvinner objekt eller ser konstiga ut. Är rätt trött på Trainz just nu... ![]() Mvh Leif Senast redigerad av Leif den 2010-03-28 klockan 20:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Har du reparerat databasen efter uppdateringen?
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
ekankal.
Nej, jag hade inte reparerat dabasen efter uppdateringen. Har nu gjort det och det löste de flesta objektproblem. Inte för att jag begriper varför databasen ska påverkas av en uppdatering. Men tydligen så hade något hänt. Dock hjälpte tyvärr inte reparationen "bildproblemen" ovan. Inte heller det att att bilduppdatering överlag blivit något segare än tidigare. Blir nog till att backa tillbaks och installera Trainz från cd'n igen. ![]() Stort tack ändå ekankal. Mvh Leif |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Svar ja.
Senaste version drivare till grafikkort installerade. Har även provat att växla mellan OpenGL/DirectX. Ingen förändring. Mvh Leif |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Hej! Jag hadde samma problem med den nya uppdateringen så jag installera om trainz sen uppdatera från 38711 till 40040 inann jag har installerat nått annat i trainz
MV John
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Hej igen
Då har jag följt gubben 50's råd (tack förresten). Tyvärr fungerade inte heller det. Vad det nu än är så fungerar inte Trainz som det ska om jag uppdaterar. Så det blir till att behålla den version som är på cd'n. Som det nu känns så lägger jag ned Trainz helt. Strul och en support som inte svarat på något de tre mail jag skickat. Kanske jag tittar på någon annan tågsimulator längre fram. Vi får se. Nog gnällt för idag. Nu vill jag önska er alla en riktigt Glad Påsk. Leif |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Som ni ser så har jag ungefär samma problem. Trainz (2009) har fungerat bra men till och från när jag skapar en ny bana så vill inte bildkortet hänga med ordentligt. Plötsligt så försvinner bara marken under fötterna på mig och banan går ut i tomma luften. Öppnar jag någon annans bana så fungerar allt utan mankemang.
Drivrutiner är de senaste så där är nog inte problemet. Version på Trainz är 3.1 Build 41844. Hälsningar
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Nu fick jag svar på varför uppdateringarna strulade för mig. Mitt grafikkort var behäftad med något fel. Har nu köpt ett nytt och nu vart det inga problem med att uppdatera. Så det kan vara...
![]() Dock har jag fått ett annat problem. Men det ska jag inte ta upp i denna sträng då det inte har med Trainz att göra. Se istället under "Off-topic" om ni är nyfikna ![]() Mvh Leif Senast redigerad av Leif den 2010-04-24 klockan 18:32. |
![]() |
![]() |