Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Scenarios och scripts

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-04-27, 17:33   #7
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Tack Sven,
Genomgående är felet:
"Script class does not match asset kind (Trackside)

Konstigt nog inga fel på vissa assets som ser identiska ut. (den första och den markerade på bilden). Skumt!
"Script class does not match asset kind (Trackside)" är ett fel som CM2 (TS2009) inte ens ger en varning för, vilket den borde göra. För det mesta går det bra, men det beror på vilka funktioner skriptet använder. Används klassen fel kan de få oanade följder. Klassen "Trackside" (signaler, växlar, skyltar, fordon, etc.) har gjorts om efter TRS2006 till det bättre, och det får den följden att många äldre objekt inte lägre fungerar som tänkt. Men som sagt, jag ska titta på detta och se om man kan byta "class" på skripten utan att behöva ändra i koden.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2010-04-27 klockan 17:37.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:22.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009