![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Lennart.
Hittade lite bagage problem. Gitarrfodralet sticker ut.
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Skämt åsido: Jag skall fixa detta, trots en viss förlamning i mushanden efter alla ändringar! Kan nämna att även jag håller på med en ommålning till leveransutförande av Xoa5 (Du och Ekan skall minsann inte ha allt det roliga!). Din ommålning ser gõrläcker ut, Bengan!
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Jag har roat mig med att testköra LAn:s X 5, som GDG Expressen (fyra vagnar).
I första testet har jag kört i driver-miljö och jämfört med Rc 1 (commynity-modellen). Inom parentes (Rc1): 0-32 km/tim tog 32 sekunder (72), 0-60 63 sekunder (89), 0-100 105 sekunder Rc 1 inte mätbart). Att bromsa X 5 från 100 km/tim till 0 tog 57 sekunder, Rc 1 tog 27 sekunder. Toppfarten varierar: X 5 mellan 141 km/tim till över 162. Rc 1 89-100. Ett annat sätt är att mäta accelationssträckan 0-70 km/tim: X 5 = 690 m. Rc 1: 360 m. Sammanfattning: Det är ett nöje att köra X 5 i driver-miljö, hur skönt som helst - men pass upp för bromssträckan. Det är lätt att hamna utanför baseboarden. Hur fungerar X 5 i cab-miljö? Ömsom ros, ömsom ris. Enerverande långsam accelation. Toppfarten - 62 km/tim - nåddes efter minuter. Men sedan behövdes inte mer än 200 m för att få stopp på vagnsättet. Bromsreglaget lättskött och bra. Vindrutetorkarna gick inte igång. LAn - går det att göra något åt accelationen? Nisse Blid |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Tack för dina mätningar!
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]()
Ett litet skönhetsmiss på mellanvagnen.
Ser bra ut, på ena sidan.
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
Slarvigt av mig, skall genast mappa om till samma som AoB-vagnarna och mörka gallren!
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Jag laddar upp nya tillrättade versioner av både X5 och Xoa5 i Download.
![]() |
#8 | |
|
![]() Citat:
Tack. Höll på att gnälla om Cellofodralet igen. Då den stack ut från sidan på nytt, på min pågående ommålning. Sen kom jag på, att jag har inte klonat om och skiftat över texturena på den nya än.
![]() |