|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
Inte särskilt bra men alltid en början.
![]() Snickrar på Boggiern just nu för få dom detaljerna gjorda så man slipper tänka på dom vid ett senare tillfälle, så att man vet vilka detaljer man måste göra under gångbordet, kanske låter omständligt men för tillfället känns det ganska logiskt
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
"Kommandobryggan" ser bra ut och det är klart vi vill ha den! Bli inte polygonnervös över boggisidorna man kan alltid göra en "render" (eller screenshot) av sidovyn efteråt och ta bort några "polygontunga" småobjekt och låta dom vara på texturen istället.
En rekomendation: Bygg alla detaljer och spara dom som separata mesher - man lär sig mycket genom att bara bygga - håll polygonspöket på avstånd, använd nåt bra borttagningsmedel! Lycka till med T43an, Marcus:
|
|
|
|
#3 |
|
Tidigare v10
|
då är ju frågan vad ni tycker om detta resultatet ?
![]() Endast bump mappat dit luckorna, inget i meshen, tycker att resultatet är ganska bra själv, men ser att det krävs en del finjusteringar för att få det rätt på huven. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
Ser kanon ut!!!! Vad kul att du jobbar med "normal maps", du är nog pionjär på det!
|
|
|
|
#5 |
|
Tidigare v10
|
Roligt att se att ens arbete uppskattas! har suttit och lekt runt lite med den sortens mapning nu i ett par dagar på ett par olika objekt, men har tidigare inte riktigt fått till det på T43:an, ska kolla upp med mina kontakter hur väl det fungerar med det i trainz, ska fungera så vitt jag vet men hur bra resultatet blir, vet jag dock inte ännu-
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
|
|
|
#7 |
|
Tidigare v10
|
Justerat den lite och det ser bättre ut nu, ska dock göra om ventilationerna hade jag tänkt.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Tidigare Traindriver94
|
Ser riktigt snyggt ut!!
Skulle kanske gå att få ut detta även i RW, så slipper man bygga det som CW-projekt?
|