![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hei jeg lurer på om det finnes noen bra Guider/tutorials til rute bygging. Legging av spor og sette opp luftledningen til de spor som har det?
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Hur räls läggs finns i manualen (Trainz), men inte luftledning. Jag har lärt mig något med hjälp av misstag. Vill du ha hjälp maila mig.
Nils Blid |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej!
Det finns en guide på STWs hemsida: http://www.nikson.se/stw/luftledningspaket.shtml men trots att jag studerat den så förstår jag inte så mycket. Jag behöver exempelvis en förklaring för att sätta en insättningspunkt. Alltså koderna, typ 40 NN CC - TSC1 grön - eller vad det nu skall vara. Får det liksom inte att gå ihop. Det finns också några trådar som heter 40 FV NN, 40 FV CC och så vidare, men hittar inte vad FV står för. Slutligen: Sitter ni verkligen och fyller i alla siffrorna på varenda stolpe och sedan aktiverar med "snabbknappen".?? I så fall måste jag säga att jag beundrar ert tålamod. Det måste vara ett verkligt pillgöra på en stor bana. ![]() Hälsningar
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
FV stor för fackverksbryggans luftledningar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Tjena Benke!
FV står som sagt för FackVerksbrygga och är anpassade till Fackverksbryggornas utliggare. Angående siffrorna så gör jag det, ja. Det är lite drygt i början, men i längden blir det faktiskt lättare och går snabbt. Speciellt på linjen går det fort. Speciellt i TS2010 där du kan använda "Ctrl+V" i namnfältet. Det jag gör, är att skriva in vanliga namnkoder (Som på linjen, där man har flera stolpar i rad med samma konfiguration och alltså samma namnkod), sen klistrar jag in namnkoden och trycker på snabbknappen. Då går det genast mycket snabbare, än att peta in varje detalj med musen... ![]()
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
hej! fungera det i trainz 09 ?
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|