![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Katten också. Vad tråkigt.
Bengan. |
![]() |
![]() |
#17 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Iofs en MAK maskin, men kalla den tysk vill jag nog inte ändå. Robban Edited by - Robban on 12 November 2002 23:46:47 |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
Ehh.. Generad fråga.. Skulle det vara möjligt inom rimliga gränser att skala ner dom till normal skala? Det finns ju som sagt Xtracks-smalspåren. Men Tp... Mums det med! Tack Robban! och vagnar oxå! ![]() __________________________________________________ __ ![]() |
|
![]() |
![]() |
#19 | ||
Senior Member
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#20 |
Senior Member
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Richard
Vilka ånglok rör det sig om? (föresten,vad menas med A0-A1?) Bn |
![]() |
![]() |
#21 |
Junior Member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Ang. XTracks så lär ju smalspåret i XTracks vara skalat 0,6 * normalspåret, dvs. motsvarar 861 mm, vilket ju är ganska nära 891. Att texturen bör ändras är inte heller något särskilt problem. Även vid uppskalning av lok och vagnar bör ju en ny textur från ett foto av 891 spår läggas in i stället för standard-texturen.
De lok och vagnar jag håller på med kan lätt göras för olika skalor, så de skall passa in oavsett om man använder XTracks eller uppskalning för att köra på standardspåret i MSTS. /JE |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Member
Reg.datum: Dec 2001
|
![]() Citat:
Kan man hoppas på att du kommer att släppa dessa mästerverk här på sajten? Det skulle vara fantastiskt roligt för en smalspårsälskare som mig som ännu inte fått till sina Z4p försök i 3-D StudioMax och än mindre en smalspårsbana i X-tracks. Tp loket är fantastiskt snyggt och även godsvagnarna ser mycket snygga ut. Keep up the good work! MVH/Lasse |
||
![]() |
![]() |
#23 |
Senior Member
|
![]()
Jag skulle gärna bygga Roslagsbanan,men jag och RE är inte bästa vänner, fast man vet aldrig!
Bn |
![]() |
![]() |
#24 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Ser skitsnyggt ut Robban!!!!!! Obs: håller med lasse 1067, vilken hädelse! |
|
![]() |
![]() |
#25 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej Srj28!
Har du sett det här: http://trackmap.net/se/5st Smalspåren som finns i Xtracks skulle passa bra till Roslagsbanan. Ingen föds duktig på RE, det är bara genom att ständigt hålla på med RE, som man kan bli någolunda duktig (plus att man inte får ge upp!). ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |