Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Visa resultat för omröstning: Vill du hjälpa till & utveckla nåt område?
Jag bor i byggområdet & kan tänka mig bygga nåt där.. 10 27.78%
nej , jag bor inte inom området.. 26 72.22%
Antal röster: 36. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-08-13, 22:03   #1
GBGtram
Medlem

Reg.datum: Jun 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marmar Visa inlägg
Kul att man kommer att kunna kora Shlm-GBG-Malmo-Kopenhamn. Det kommer att bli verkligen roligt
Japp, först på TRainz är vi , vi vill ju skapa ett stort samarbete med en stor, otroligt stor rutt! Men då gäller de att vi godkänner rutten vi får, vi kommer att kontrollera ytan, spåren & längderna, mm har de större felmarginaler skriver vi detta, ev. rättar till detta, de kan dock dröja nån/ några veckor.. vi har bara fått ett medelande inte rutten än , men vi väntar på den..

Ni som bor i området får dock bygga sennsioner eller nåt senare.. , eventuellt rutter asså några andra sträckor..

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen
GBGtram besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-08-14, 03:56   #2
rock
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Standard

Gillar att ni är noga med och få de verklighetstroget i spårlängd m.m. Satt och funderade på om ni inte skulle försöka få tillstånd och få med smålandsbanan som finns.

Som jag sagt tidigare är de synd att jag inte kan bygga och hjälpa till p.g.a lite hälso saker men de är inte omöjligt de kan bli någon aktivitet till banan sen då jag ändå ska göra de för egen del så kan ju oxå andra få ta del av de.

Undrar hur mycket aktiviteter trainz orkar med på en bana samtidigt

Som sagt jag är djupt imponerad av detta projekt
rock besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-14, 05:51   #3
rock
Medlem

Standard

Har en liten önskan för detta projektet. De vore jätteskoj om dom fabriker som finns längs banorna kommer med så man kan skyffla lite gods, vet inte hur de ser ut längs banorna men de finns ju gott om vagnar och fabriker som kan hantera de virtuella godset av olika slag. De blir ju då lite fler aktiviteter man kan göra, mellan alla passagerartåg som trafikerar dessa banor.
Gammal 2010-08-14, 12:12   #4
GBGtram
Medlem

Smile

HEJ! Nu har rutten kommit och de ser bra ut, dock består rutten vi fick endast av spår & inget annat, bara tomma omålade basebords men de värsta är gjort, spåren går från Stocholm, ner till mjölby, och ett annat går ner från stockholm ner till GBG, där hittade vi en del fel i spåren osv.. så vi kommer att " deleta" ta bort en del basaboards för att klämma in PT GBG rutten där allt är klarbyggt med, dock ingår spårvagnsnätet då..
Nu räcknar vi med at kunna släppa den som två versioner första blir Sthlm-GBG BETA sen kommer en V.1 . Betan släpper vi så snart vi har fixat till de större felen, men de är jättesnyggt byggt, örunt 5MB tar rutten och våra snabbmätningar visar att de är ganks ahyfsade mått , de ser bra ut med andra ord, de kommer att komma screenshots senare... hur de går för bygget..

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-15, 17:46   #5
GBGtram
Medlem

Standard

Efter ca: 20 error, trainz har slutat at fungerar lyckades vi få koppling mellan den frädigbyggda spårplanen till PT GBG rutten, vi drog i gång bygget i morse och ska mot stockholm från GBG just nu är vi på Stenkullen , nära Alingsås, söder ifrån asså..

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Gammal 2010-08-15, 18:24   #6
rock
Medlem

Standard

Kanske läge för och döpa om projektet till "JIS"
Gammal 2010-08-15, 18:28   #7
rock
Medlem

Standard

Finns de möjlighet och göra en liten donering till projektet kan man nyttja de bankkontot man beställde skivan för en sådan sak
Gammal 2010-08-16, 08:24   #8
maxlk96
Medlem

Reg.datum: May 2009
Skicka ett meddelande via MSN till maxlk96 Skicka ett meddelande via Skype™ till maxlk96
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GBGtram Visa inlägg
HEJ! Nu har rutten kommit och de ser bra ut, dock består rutten vi fick endast av spår & inget annat, bara tomma omålade basebords men de värsta är gjort, spåren går från Stocholm, ner till mjölby, och ett annat går ner från stockholm ner till GBG, där hittade vi en del fel i spåren osv.. så vi kommer att " deleta" ta bort en del basaboards för att klämma in PT GBG rutten där allt är klarbyggt med, dock ingår spårvagnsnätet då..
Nu räcknar vi med at kunna släppa den som två versioner första blir Sthlm-GBG BETA sen kommer en V.1 . Betan släpper vi så snart vi har fixat till de större felen, men de är jättesnyggt byggt, örunt 5MB tar rutten och våra snabbmätningar visar att de är ganks ahyfsade mått , de ser bra ut med andra ord, de kommer att komma screenshots senare... hur de går för bygget..
Hej jag undrar om det finns någon betatestarlista elr nåt som man kan skriva upp sig på för då gör jag gjärna det, annars får jag ladda ner den när den kommer ut

Jag Använde Trainz (Numera pluggar jag musik och får lite tid över för att Trainz'a )
maxlk96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 11:14   #9
GBGtram
Medlem

Smile

Citat:
Ursprungligen postat av maxlk96 Visa inlägg
Hej jag undrar om det finns någon betatestarlista elr nåt som man kan skriva upp sig på för då gör jag gjärna det, annars får jag ladda ner den när den kommer ut
HEj inte just nu, vi är lågt från färdiga...Man kan säga att vi nyss har börjat, dock är spåren det ända som är klart, men spåren byter vi också ut eftersom de förekommer snäva & ojämna kurvor, Vi ska idag bygga de vi hinner , vi kommer dock upp till Alingsås, så har vi GBG- Alingsås färdigt, men de e ganska mkt byggt för 1 dag ändå.. på riktigt tar de ca 30-40min med pendeln...

men bra att vi vet att du är intresserad, dock funderar vi på att släppa en BETA som ALLA kan få testa alltså de behövs ingen lista eller nåt..

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Gammal 2010-08-16, 13:02   #10
maxlk96
Medlem

Reg.datum: May 2009
Skicka ett meddelande via MSN till maxlk96 Skicka ett meddelande via Skype™ till maxlk96
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GBGtram Visa inlägg
HEj inte just nu, vi är lågt från färdiga...Man kan säga att vi nyss har börjat, dock är spåren det ända som är klart, men spåren byter vi också ut eftersom de förekommer snäva & ojämna kurvor, Vi ska idag bygga de vi hinner , vi kommer dock upp till Alingsås, så har vi GBG- Alingsås färdigt, men de e ganska mkt byggt för 1 dag ändå.. på riktigt tar de ca 30-40min med pendeln...

men bra att vi vet att du är intresserad, dock funderar vi på att släppa en BETA som ALLA kan få testa alltså de behövs ingen lista eller nåt..
okej
då vet jag

Jag Använde Trainz (Numera pluggar jag musik och får lite tid över för att Trainz'a )
maxlk96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:33.