![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2006
|
![]()
Hejsan! Rätt ny med Railworks då jag köpte det i helgen
![]() Har en fråga...laddade hem Rc loket och extraktade det i samma mapp som det stod att man skulle göra sen startade jag spelet och installerade det där igenom...men problemet är att det verkar inte finnas i spelet? ![]() Vad har jag gjort för fel?
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2009
|
![]()
Mitt första råd. Du kanske inte har byggt än men det här hjälper dig fortsättningen
När du är inne och bygger, Så kanske du ser två blåa kuber när du t.ex ska lägga ut signaler eller nått sånt. En liten med en liten pil på och en stor kub. Om du ser båda så klicka på den lilla kuben. Nu, Titta nu på den högra sidan av skärmen och så ser du kanske en ruta eller nått som poppade upp. Klicka på den och så ser du att det står namn. Klicka på varje och så finns det små rutor. klicka på rutorna så bockar du de. Gör så nu på varje. Om du gjort rätt så borde Loket finnas med i Tåglistan. Ett annat råd, Kanske du redan vet. När du öppnar Railworks, där du kan se vilken som är den senaste modelen som steam har släppt. Titta högst upp på rutan så står det flera kategorier. En av de heter (Package manager) Klicka på den så kommer det en lista på vad du har laddat ned. Om RC-loket finns med så kanske du måste läsa och följa mitt första råd. Om den inte finns med i listan, titta på högersida om rutan så står det (install). Klicka på den och så söker du efter mappen och filerna. Kommer inte ihåg om du måste markera en efter en när du installerar men markera en åt gången så klickar du på install igen så bör den installera Rc-loket in i RW. Det var länge sen jag laddade ned nått via package manager ![]() ![]() Skulle nån kunna rätta mig om jag har fel.
MVH Fredrik1996 Jag har Aspergers syndrom. Senast redigerad av Fredrik1996 den 2010-08-30 klockan 19:02. |
![]() |
![]() |