Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Visa resultat för omröstning: Kommer du att fixa PT GBG rutten när den släpps i juni?
Ja självklart, de e ju ett mästerverk! 20 32.26%
Nja kanske.. 19 30.65%
Nix! 23 37.10%
Antal röster: 62. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-10-17, 22:03   #421
rock
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Standard

Snyggt, jobbat som vanligt. Är de snart julafton?
rock besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-17, 22:13   #422
GBGtram
Medlem

Reg.datum: Jun 2009
Smile :p

Citat:
Ursprungligen postat av rock Visa inlägg
Snyggt, jobbat som vanligt. Är de snart julafton?
Haha ja julafton kommer ju inte för den 24:de Dec, men jag fattar att du menar PT GBG julafton typ hehehe och det dröjer väl lite till men vi finslipar allt, och funderar på hur vi ska göra med alla objekt, över 1700st olika Kuild:er...

Men Själva rutten ligger i november nån gång upp på Meidafire tror vi

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-17, 22:58   #423
Silverwolf
Medlem

Reg.datum: Nov 2009
Skicka ett meddelande via AIM till Silverwolf Skicka ett meddelande via MSN till Silverwolf Skicka ett meddelande via Yahoo till Silverwolf
Standard

GBGtram angre, eller ikke, så har sporene en lisens. Og den tyder klart at de er bare til gratis bruk. Om du finner eller lager andre spor, som kan brukes i betalvare så kan du inkludere dem. Men da altså ikke disse iflg. lisensen.

GBGtram, og så kan du se på forkjellige måter å lage banen mindre (arkivering i .7zip) og så har du en online gratis tjeneste som handler filer opp til 2 GB, om jeg ikke tar feil. Helt gratis da.
Silverwolf besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-18, 00:44   #424
GBGtram
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Silverwolf Visa inlägg
GBGtram angre, eller ikke, så har sporene en lisens. Og den tyder klart at de er bare til gratis bruk. Om du finner eller lager andre spor, som kan brukes i betalvare så kan du inkludere dem. Men da altså ikke disse iflg. lisensen.

GBGtram, og så kan du se på forkjellige måter å lage banen mindre (arkivering i .7zip) og så har du en online gratis tjeneste som handler filer opp til 2 GB, om jeg ikke tar feil. Helt gratis da.
okaj tackar för tipset

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Gammal 2010-10-18, 02:06   #425
Silverwolf
Medlem

Skicka ett meddelande via AIM till Silverwolf Skicka ett meddelande via MSN till Silverwolf Skicka ett meddelande via Yahoo till Silverwolf
Standard

Prøv iDrive, vet ikke om jeg kan lenke. Det er jo ikke reklame, men ett verktøy for å holde GBG gratis http://www.idrive.com/online-backup-features.htm#1 Se om den funker, hvis ikke finnes det alternativer.
Gammal 2010-10-18, 18:08   #426
rock
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GBGtram Visa inlägg
Haha ja julafton kommer ju inte för den 24:de Dec, men jag fattar att du menar PT GBG julafton typ hehehe och det dröjer väl lite till men vi finslipar allt, och funderar på hur vi ska göra med alla objekt, över 1700st olika Kuild:er...

Men Själva rutten ligger i november nån gång upp på Meidafire tror vi
Oj, med andra ord har de trillat in många nya hus m.m
Gammal 2010-10-18, 18:15   #427
rock
Medlem

Standard

Jag kanske skulle kunna bidra med och slänga upp en FTP där vi kan lägga upp filerna. Bäst är ju och packa hela rasket i en fil med winrar så behöver vi bara länka till en fil här i forumet. Jag har 10/10mbit, så de ska nog räcka. Överväger och uppgradera till 100/100mbit.
Gammal 2010-10-18, 18:57   #428
Silverwolf
Medlem

Standard

Og ikke glem å kreditere alle tredjepartskapere som du har. Legg det i en tekstfil i rarfilen. Men best å lage en 7zip fil. Mye bedre kompresjon, om du har tid å vente på det.
Gammal 2010-10-19, 16:39   #429
Erik SF
Medlem

Reg.datum: Oct 2010
Standard

Ojoj vilken bana! Riktigt snyggt. Är själv Göteborgare och bor i Frölunda. Mycket likt värkligheten.
Erik SF besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-19, 17:52   #430
GBGtram
Medlem

Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Erik SF Visa inlägg
Ojoj vilken bana! Riktigt snyggt. Är själv Göteborgare och bor i Frölunda. Mycket likt värkligheten.
Tackar och roligt att höra att en till Göteborgare.. känner igen sig hehe..., jag tänkte när jag hinner visa lite bilder på Frödlunda Torg och i närheten ( längs spårvägen då).. så får du se hur verkligt vi bygger, .. tanken med PT GBG är att de ska kännas som att man kör spårvagn på riktgit i GBG.. därför strävar vi efter att bygga så verkligt som möjligt..

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Gammal 2010-10-20, 16:11   #431
Erik SF
Medlem

Standard

Det skulle vara roligt. Dessvärre måste jag nog skaffa en bättre dator för att kunna köra banan.
Gammal 2010-10-20, 17:30   #432
GBGtram
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Erik SF Visa inlägg
Det skulle vara roligt. Dessvärre måste jag nog skaffa en bättre dator för att kunna köra banan.
okaj jag själv so byggt rutten sitte ri en likande situation, jag har byggt rutten i en lapptopp med ett riktigt dåligt grafikkort, att de laggar, hackar när man kör osv.. men till jul ska jag någon gång fixa en bättre eller en stationär, de rekommenderas att man har en bra dator om man vill köra PT GBG V.1.0 so släpps senare..

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Gammal 2010-10-21, 16:43   #433
Erik SF
Medlem

Standard

Jag har just en Laptop. Mina egna banor som inte är så himla bra laggar ganska mycket ibland. Och banor som redan finns i spelet går knappt att köra.
Gammal 2010-10-24, 12:49   #434
GBGtram
Medlem

Smile

jo de vet jag och de är väldigt eller nästan extremt jobbigt.....så bättre med en kraftfull bärbar eller en stationär dator då alltså

Nu kommer bilder, på den 1:a är vi på väg mot Vårväderstorget på Hisingen, andra bilden vet nog några Göteborgare vart det är... linje 11 kör dit... hehe japp Saltholmen ( fast nu är detta på bilden Saltholmens färjeläge...

Bygget går som sagt sakta framåt men om allt går bra så runt den 19november kommer jag att ha mkt byggtid kvar och de blir mera byggande...
Snart ska Gampa förberada dig på att börja bygga Vintersenssionen med med massa snö i GBG.... , kanske gör vi en ommålning på vagnarna så de har snö på sig med.. "vinteruniform" hehe
Bifogade bilder
Filtyp: jpg TRAMGBG_20101017_0007.jpg (103.8 KB, 141 visningar)
Filtyp: jpg TRAMGBG_20101023_0000.jpg (76.8 KB, 141 visningar)

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Gammal 2010-10-24, 23:46   #435
GBGtram
Medlem

Standard bildextra

vill bara lägga till en bild som är ganska sommrig.. och nice, bilden är dock tagen ifrån buss-vägen efter kungssten mot Majorna...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg TRAMGBG_20101024_0001.jpg (67.8 KB, 121 visningar)
Filtyp: jpg TRAMGBG_20101024_0000.jpg (65.0 KB, 121 visningar)

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:28.