Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-03-05, 22:43   #16
Bombardier Train
Tidigare Ruben

Reg.datum: Oct 2008
Standard

Nu har jag laddat ner provversionen av 3ds studio Max, för att det tydligen är lättare att exportera sin modell då.
Nu när jag har installerat alla plugins så väljer jag att exportera modellen som Igs-fil, men när jag sedan har gjort det så blir filen någon xlo-fil. Vad har gått snett? Hoppas någon vet.

Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-03-06, 13:36   #17
Bombardier Train
Tidigare Ruben

Standard

När jag läste på UKtrainsims forum så står det att pluginset inte fungerar för provversionen.
"Is max registered - (30 day trial copys will not alow exporting to .igs format)"
Skitdåligt! Jag blir galen! Ska jag aldrig få min modell till .igs!?
Kan någon som kan detta exportera min modell som .igs? T.ex Kenny, som jag vet kan. Skicka ett PM till mig i så fall.

Gammal 2010-10-24, 21:26   #18
Bombardier Train
Tidigare Ruben

Standard

Har börjat arbeta på den här modellen igen, gick bättre att exportera till .igs nu när den nya exporteraren har släppts. Gick via Blender om någon undrar.

Dock har jag nu problem när jag ska importera .igs-filen till Blueprint-editorn. Har fyllt i all information, men när jag klickar på exportera så får jag följande error.
Error_RW2.jpg

Gissar att det beror på hur jag har mappat i Blender, det är inte lätt det så det blev nog fel. Hoppas någon kan förklara hur man gör det ordentligt. Har ni något annat förslag på vad som kan ha gått fel?
Tack på förhand!

Gammal 2010-10-26, 09:29   #19
Bombardier Train
Tidigare Ruben

Standard

En fråga om Blender: Det objekt som är texturerat på "arbetsplattan" i Blender, blir det även texturerat i RW då?
För jag provade att rendera, och då ser man bara vissa delar av objektet texturerat. Vad innebär egentligen att man renderar?

EDIT: Såhär ser modellen ut i Blender, hoppas den blir så i RW också.

Pressbyrån i Blender.jpg

Senast redigerad av Bombardier Train den 2010-10-26 klockan 09:34.
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:29.