![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]() Citat:
ps Marcus, fick ditt mail och ska fixa med det. /æ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Vänstra tanken är den gamla, högra är en ny version där jag manuellt suttit och delat varje yta på längden så att jag har dubbla antalet diversions på längden, men med ett mycket bättre resultat, för mycket eller lagom ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
prova att använd smooth på dom, så man ser det "färdiga" resultatet
10 sidor brukar räcka i standardfallet
![]() |
#4 |
Tidigare v10
|
![]()
Ska faktiskt prova med 10 sidor med.
Men här är iaf dom nya behållarna. Vid det här laget vet ni vad ni kollar på. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() ![]() Toppen, nu börjar det se ut som det skall ![]() Prova med 10 också, för att se skillnaden, små detaljer som är viktiga. Liksom att man "måste" se till att hjulen inte blir kantiga, det drar ner poängen.
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2010-11-04 klockan 21:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
That's it
![]()
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Så efterlängtat och så snyggt jag vill bara köra
![]()
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Tidigare v10
|
![]()
Okej, bränn mig på bål om ni vill..
1: Loket ligger på 20 000 polygoner för tillfället, och jag har därför tagit beslutet att jag inte kommer att dela långsidorna på dom mindre tankarna som sitter på underredet, jag tycker för övrigt inte att det syns så mycket på dom att det endast är 7 diversions. 2: Jag kör på rådet som RSDerek gav mig "Use as many polygons as you need, not as many as you want." 3: Planerar inte att plocka bort diverse detaljer för att minska polygon mängden, det av två skäl, anser att dom flesta guildlines man hittar på webben kring detta är outdated, och det andra skälet är att jag planerar att göra en väl detaljerad modell med ordentliga texturer, av den anledningen att jag vill kunna ha modellen i ett framtida portfolio, så därför kommer jag att efter avslutat byggnation, antagligen lägga en del tid på att göra diverse ommålningar. Nu duckar jag för att undvika diverse flygande telefonkataloger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Låter helt rimligt i mina öron som själv sitter och lider av se hur "polygon count"-visaren hoppar upp var gång man lägger in något nytt
![]()