Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-11-23, 10:20   #1
LokKalle
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 535
Standard

Hej Tomas

Orkar du med Den där LokKalle lite till?

Det blir bara vita objekt. Jag kan se alla snurra i det lilla fönstret, en del av dem kan man sätta in som de är byggda (kuber, husform m.m) andra kan man bara se snurra i det lilla fönstret på objektpanelen fast de går inte att sätta in. Det blir inget i landskapet där jag klickar.

För att formatera bilden jag skall använda så fixade jag det med ett Pfotoshop jag har till "formatet TGA". Du menade på att det helst skulla vara det.

Så här gjorde jag.

1. Efter att ritat upp en box (200*200*1 m) tog in bilden med gmax Material Navigator. Eftersom det bara är test för att lära så markerade jag bara ovansidan på boxen och med Planar Map/Edit så råttade jag till bilden.

2. Collapsade det hela /Texture Correction/släcker ned alla markeringar.

3. Exportera (döpte ny mapp o.s.v)

4. Går till Utilities/Use Path/Begin.OK.

5. Går till Gmax/Gamepack/skriver Config-filen så här

KUID <kuid:78090:25040>
kind scenery
region Sweden
type House
asset-filename HJst
username HJst

Textfilen till texturen ser ut så här

Primary=Hellekis JSt 200g200m.tga
Tile=st

Och har samma namn som FotoFinish skapade.

6. Kopierar mappen som heter HJst. till Pogram/Auran/Trainz/Costum/Scenery där jag ligger in mappen.

Det blir bara vita objekt.

Ha en god dag.

LokKalle





KAH
LokKalle besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Bildformat texturer. Bengan Trainz - Allmänt om Trainz 1 2005-02-08 16:32
Nya texturer till FS2004 Rojje Off-topic 0 2004-12-20 21:36
Hur gör man texturer på såna här bilder?(TSM) Olaf Lindström 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 1 2003-04-02 19:06
Förfrågan texturer. Bengan Off-topic 2 2003-03-19 18:29
Texturer...? mpo 3D-design - Trainz 11 2002-10-22 23:08



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:49.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009