![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Hej!
Nu verkar det fungera med texturerna också. Jag har gjort en textur på 200*200 meter och använde verktyget "box" och satte höjden på noll. Tänkte att det inte skulle gå fast det blev en bild så som jag ville ha den. Bilden är tagen från Lantmäteriet över Hällekis JärnvägsStation och är inställd på det närmaste man kommer och då verkar det som om bilden motsvarar 200*200 meter.(Kollade med ett upplägg jag gjort på Stationshuset och det ser bra ut avståndsmässigt). Man ser tydligt alla detaljer, vägar, hus,och järnvägens sträckning naturligt vis. Mycket fint. Eftersom jag tänkt att bygga KinnekulleBanan med början på sträckan Hällekis-Forshem så tänkte jag ha dessa foton som mall (för att sedan ta bort dem). Man vill ju komma så nära verkligheten det går. När jag testat det hela så satte jag in bilden i "type house" och då man ändrar/höjer-sänker markförhållandet så går detta igenom texturen. Där emot så går det utmärkt att sätta ut objekt, dra järnväg och och annat när texturen ligger plant. Frågan är nu om det går att sätta in denna texturering i annat än "type house" så att bilden följer med markförhållandet då man höjer och sänker, så som det gör när man målar som vanligt med de verktyg/texturer som finns i Trainz editor. Ett annat irriterande moment som kan inträffa är ju att om man kommer åt texturen då man vill ta bort ett annat objekt så får man klicka på "undo" för att få tillbaka det hela igen. Det finns visst en lista på Auran på alla typer av Kuid:er. Var på Auran kan jag finna dem? Vet inte om det löser problemet fast det kan vara bra att ha den listan tillgänglig. Hälsningar LokKallle KAH |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Bildformat texturer. | Bengan | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2005-02-08 16:32 |
Nya texturer till FS2004 | Rojje | Off-topic | 0 | 2004-12-20 21:36 |
Hur gör man texturer på såna här bilder?(TSM) | Olaf Lindström | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 1 | 2003-04-02 19:06 |
Förfrågan texturer. | Bengan | Off-topic | 2 | 2003-03-19 18:29 |
Texturer...? | mpo | 3D-design - Trainz | 11 | 2002-10-22 23:08 |