|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2002-11-13, 21:15 | #1 |
Junior Member
Reg.datum: Nov 2002
|
Coupler broken
Hej
Vad gör man för fel när man får "Coupler broken" ? Hur undviker man detta ? |
|
2002-11-13, 21:18 | #2 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Citat:
http://www.microsoft.com/games/trainsim/tech.asp Mvh R o g e ® |
|
2002-11-13, 21:26 | #3 |
Senior Member
|
Hej Stefan!
Vill bara säga att jag själv råkat ut för de och säktert många andra vet inte varför men som ex: om ja kör för agressivt så kan de hända speciellt på godståg har ja vart me om de många gånger.Mitt tips är att köra lite lungare och speciellt på ställen där höjden på landskapet går upp och ner så bör du inte få några problem me de hoppas att du fått svar på frågan M.V.H Nicke |
2002-11-14, 10:14 | #4 |
Junior Member
Reg.datum: Aug 2001
|
Jag har samma problem fastän jag kör på ett plant rakspår.
Vagnarna kan helt plötsligt kopplas isär. Detta händer när jag kör Dm3 med malmvagnar i måttlig fart. Mange |
2002-11-28, 00:39 | #5 |
Junior Member
Reg.datum: Sep 2002
|
Hej!
För att undvika kopplingsbrott måste du ändra eng-filen och wag-filen. t.ex. Dm/Dm3/Dm och Uno: Öppna filen sj_dm.eng och sök Coupling, Automatic (inte Bar!), där finns ( 1.1e7N 1.1e7N ), ändra till ( 5e7N 5e7N ) ändra även: sj_dmb.eng , mt_dm.eng , mt_dmb.eng , unoe.wag och unof.wag !!! men inte sj_dm3.eng och mt_dm3.eng !!! Jag har kört hela vägen från Bjursjöhamn till Jarlsberg och åter utan "Kupplung gebrochen!" Ulrich Janzen |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Broken coupler | Robert Sand | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 2 | 2002-11-27 21:38 |