![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#19 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
|
![]()
Bear, du har som vanligt mycket konstruktivt att komma med. Jag ska diskutera dina funderingar med dig senare.
AP har ett menyval (Drive Schedule >) som kommer att presentera en lista av uppdrag som är definierade i kommande "Dispatcher Rule". Ett uppdarg kan se ut som följer. Vänta till kl. 10.05 Lägg tågväg "Forsberg spår 1" (fördefinierad path) Kör till "Forsberg spår 1" Vänta 10 sek. Lägg tågväg "Fob x11" (fördefinierad eller kanske autopath) Backa Via "Fob x11" Koppla vagnar Vänta 10 sek. Lägg tågväg till "Fob 3" (fördefinierad path) Kör fram till signal "Fob 3" Lägg tågväg "Forsviken spår 2" (fördefinierad path) Kör till "Forsviken spår 2" ..... osv. Hela ovanstående uppdrag läggs in som ett kommando i AP. Vi får återkomma om detta... nu tillbaka till AP'ns grundfunktioner. Jag kan inte riktigt släppa tanken på ditt test nedan. Citat:
1. Om du, efter punkt 1 (sen du kopplat loss vagnarna), kör loket manuellt framåt (DCC mode). Kör det i rätt rikning? 2. Ett test till. Om du kopplar ur autopiloten när loket rör sig i fel riktning (punkt 3) vad visar DCC-throttle då (negativt eller positivt värde)?
__________________
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). |
|
![]() |
![]() |