![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Man blir ju en aning avundsjuk på de som har trainz nu iom betan må jag säga tur att KMW fick ut Z66 att gotta sig i annars hade man sett ut som ett barn efter tomten gått och man sitter där med de mjuka paketen och suktar efter LEGO
![]()
![]() |
#2 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Låter trevligt det, kan det komma en Z66 åt andra hållet.
/æ |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
T44 fick agera lok i förrgår kväll på min testbana..
Då hittade jag lite skönhetsfel som jag tänkte dela med mig av 1) på en balk (längst bak eller fram) så verkar det vara dubbla polygoner som ligger på varandra, då dessa växlar mellan sig, svårt att få på bild. (det mörka till höger är kopplet) 2) Byter man körriktning så hamnar man utanför hytten, så den punkten skulle behöva uppdateras 3) hjultexuren skulle behöva uppdateras, då dessa skarvar (ovan och under i bild) syns rätt tydligt när man kör lagom fort 4) tåget verkar sväva någon cm ovan marken. Min tanke är att flänsen på hjulet är det som ligger på 3 dm höjd, och inte själva hjulet i sig. 5) axeln till hjulet kanske går att se till så den inte är så kantig, typ lägga nån smooth effekt på? 6) Skuggan verkar mycket mindre än modellen, så den hamnar på helt fel ställen även så kanske den skulle polygonbantas rätt mycket, då den verkar innehålla (för mycket) detaljer
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam Senast redigerad av leoj den 2011-02-16 klockan 12:54. Anledning: glömde ju bilden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare v10
|
![]()
Lägg märket till att loket ännu endast är en Beta version, skuggen är gjord med ett 3d-party program.
Och dessa saker ligger redan på min to-do-list, och vissa saker är redan åtgärdade på versionen som jag har. Det enda jag inte riktigt får någon kontroll över är just när man byter håll, men jag jobbar på det i mån av tid, då jag aldrig jobbat med en hytt, eller ett lok för den sakens skull, före jag påbörjade T44:an. Så det finns mycket att åtgärda. Men är tacksam för att få feedback, dom flesta bara tankar och kör, utan att lämna någon info. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2009
|
![]()
Kan man ladda ner den nu? Vill så gärna testa den
![]() ![]()
![]() |
#7 |
Tidigare v10
|
![]()
En beta version av loket finns på följande länk.
http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=28617 |
![]() |
![]() |