Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-12-31, 01:46   #16
leoj
Medlem

Reg.datum: Sep 2002
Standard

Du... .save filer?
vad är det?

är det bilder eller vad är det?
Gammal 2010-12-31, 08:54   #17
bastuper
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Skicka ett meddelande via MSN till bastuper Skicka ett meddelande via Skype™ till bastuper
Standard Vet ej

Mitt bygge var inte bara en fil utan det är flera filer som verkar höra ihop i en gemensam mapp.
bastuper besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-12-31, 08:56   #18
bastuper
Medlem

Skicka ett meddelande via MSN till bastuper Skicka ett meddelande via Skype™ till bastuper
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bastuper Visa inlägg
Upptäckte just att jag har 2 användare på denna sida.

bastuper och Pe4r....det är jag det, men nu är jag inloggad för alltid med denna användare så ska jag försöka hålla mig till den.

Ursäkta om jag spammar men tänkte göra ett försök att visa upp mina alster,
har väl blivit uppdelat på 3 olika filer, den 3 är den senaste, nån som kan göra
ett försök att öppna detta i ert Trainz och testa den, kanske ge några kommentarer?

Högerklicka och välj "spara som".

http://www.oviksper.se/Bilder/train/3.rar
Filmappen hör hemma i /TS2010/cache/sessions/
Gammal 2010-12-31, 09:28   #19
benkegbg
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

Hej!
Hittar inte något alls. Laddade ner och zippade den till Trainz cache-mappen och sessions. Men sedan....?
Vore enklare om du högerklickade på sessionen i CM, och rutten som också behövs, och spara som CDP. Sedan kan du ladda upp den hit.
Hälsningar

Senast redigerad av benkegbg den 2010-12-31 klockan 09:38.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-12-31, 11:08   #20
bastuper
Medlem

Standard Jag gör ett nytt försök

Okej, man ska alltså spara rutten i detta filformat och sedan ladda upp den.

Jag gör ett nytt försök.
Gammal 2010-12-31, 15:11   #21
benkegbg
Medlem

Standard

Ja, du öppnar Content Manager istället för Start när du sätter igång Trainz. Sedan högerklickar du på din bana (route) och väljer Spara som CDP... någonstans, exvis på skrivbordet. När du är i forumet kan du lägga upp filen som inte får vara större än 20 Mb,
Hälsningar
Gammal 2011-01-01, 05:11   #22
bastuper
Medlem

Standard

Jag fick ett problem igår, hade ju byggt i 2-3 dar och sparat troligtvis, sen gick jag in och klickade för och valde bort diverse favoriter då det gäller lok och vagnar, då man kom tillbaka var stora delar av rälsen och allt det andra borttaget, kan iförsig vara sparat i en annan fil, men om jag inte är helt fel ute så raderade jag allt det jag skapat själv och gjorde en ny fil med samma namn.

Sen har jag även lyckas få mer yta att bygga på, fick tips om en PDF och det var inte svårt att fixa detta.

Ja får se om mitt "Bergen" kommer med nu, jo den är med.
Bifogade filer
Filtyp: cdp Bergen.cdp (18.4 KB, 44 visningar)
Gammal 2011-01-01, 05:19   #23
bastuper
Medlem

Standard

I övrigt kan jag väl säga att bygget gått bra, provade sätta upp några bakgrundbilder så det verkligen ska se lite mer äkta ut, hade lagt ut mycket lastbilar och brandbilar som sedan försvann men det är som det är.

Måste öva mig på det här med att höja och sänka marken, man kunde även ställa in vilken höjd man vill ha men det kräver övning. har även lyckas känna hur tung vissa tåg verkligen är, körde en lite mindre passagerarvagn med tankvagnar, 2 vagnar för mycket och det tog stopp men plockade bort dom 2 längst bak och då börja det röra på sig.

Får se om man lyckas få lika tungt med T44rna, vore läckert det.

Som ni ser, jag har lagt ut en fil, eftersom jag är nybörjare är det mest testning. testa lok och tågset och känna hur dom känns, men ska väl försöka bygga upp ett antal byar och kanske nån stad allteftersom, kan tänka mig att man kan bygga hur stort som helst så det är väl bara att jobba på.

Jo fick tips ang stoppbockar, kanske skulle se bättre ut att placera ut lite sådant, sen var det en sak till jag kom att tänka på....det kommer......

Jo, har provat plantera diverse träd och och buskar men då man kör förbi dom eller ser dom från "fågelläge" så är det som dom "växwer upp" med rekordfart och förvinner sen kommer dom tillbaka och växer upp igenj, detta händer med 12 sekunds intervallet, kan det vara att min grafik inte klarar av att hålla dom kvar?

Vore ju snyggt med träd och annat, såg nån screenshot på några björkar, var riktigt snyggt men om träden ska hålla på att röra sig då man passerar dom är det ingen mening att ha skog.

Har även lite entreprenadmaskiner utplacerade varav nån eller några har med motorljud, men jag har inte lyckats provköra denna.

Är det möjligt att köra fler fordon än de som går på järnvägen i Trainz?

Ska ladda ner mer add ons sedan, får se om man får ork att lus läsa instruktionsboken också kanske man hittar lite nya finesser, kom gärna med tips och råd!

Senast redigerad av bastuper den 2011-01-01 klockan 05:43.
Gammal 2011-01-01, 11:47   #24
benkegbg
Medlem

Standard

Hej!
Det fungerar inte att bara lägga ut en session, Du nåste lägga ut själva rutten (route) också.
Hälsningar
Gammal 2011-01-01, 13:07   #25
bastuper
Medlem

Standard

Får väl läsa på så får vi se hur det går.
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:35.